Sprzedaż tygodników opinii nadal spada

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 2006-08-07 08:43

W maju tygodnikom opinii nie udało się zahamować spadku sprzedaży – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

W maju tygodnikom opinii nie udało się zahamować spadku sprzedaży – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Liderem pozostaje ”Polityka” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy) ze sprzedażą ogółem na poziomie 160 667 egz. (w porównaniu z wynikami z maja 2005 roku oznacza to spadek o 4,5 proc.). Za nią plasuje się ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który wyprzedził w maju ”Wprost” (AWR Wprost). Wynik ”Newsweek Polska” to 132 362 egz. (spadek o 16,7 proc.), a ”Wprost” – 129 497 egz. (spadek o 22,3 proc.). Na kolejnych miejscach są: ”Przekrój” (Edipresse Polska SA) ze sprzedażą ogółem 60 994 egz. (spadek o 30 proc.), zawieszony już ”Ozon” (Ozon Media) – 39 912 egz. (spadek o 43,1 proc.),”Przegląd” (Towarzystwo Wydawnicze i Literackie) – 33 016 egz. (spadek o 6,2 proc.).

Sprzedaż poprawiła ”Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) z przedrukami z polskiej prasy – 264 723 egz. (wzrost o 9,56 proc.). Publikujące przedruki z prasy zagranicznej ”Forum” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy) w maju sprzedawało średnio 18 817 egz. (spadek o 9,8 proc.).

Rośnie sprzedaż katolickiego tygodnika ”Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej ”Gość Niedzielny”) – w maju o 6 proc., do 133 262 egz. Średnia sprzedaż ogółem ”Tygodnika Powszechnego” (Tygodnik Powszechny) wyniosła w maju 21 415 egz. - spadek 35,02 proc. WST, Presserwis