Sprzedaż Volkswagena spadła o 15 proc.

ARŻ, Reuters
opublikowano: 12-01-2021, 12:52

Grupa Volkswagen podała we wtorek, że sprzedaż jej podstawowej marki spadła o 15 proc. w 2020 roku. Wyniki zaczęły poprawiać się w grudniu, pisze Reuters.

Volkswagen
Volkswagen

W 2020 roku sprzedano 5,3 mln pojazdów Volkswagena. To o 15 proc. mniej niż rok wcześniej. Koncern poinformował, że w grudniu popyt zaczął odradzać się w porównaniu z poprzednimi miesiącami. Sprzedaż w Europie wzrosła o 19,5 proc., a w Ameryce Północnej o 14,7 proc.

W skali całego 2020 roku sprzedaż marki Volkswagen zmniejszyła się o 23,4 proc. w Europie Zachodniej i o 17,1 proc. w Ameryce Północnej. Najmniej dotkliwy spadek odnotowano w Chinach - o 9,9 proc.

Bardzo duży wzrost sprzedaży, o 158 proc. w skali roku, odnotowano w segmencie aut elektrycznych. Nabywców znalazło 212 tys. samochodów zasilanych akumulatorowo. “Jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć nasz cel, jakim jest zostanie liderem na rynku pojazdów elektrycznych” - stwierdził w oświadczeniu dyrektor generalny marki VW, Ralf Brandstaetter.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane