Konsumenci na całym świecie borykają się z wyższą inflacją i wolnym wzrostem gospodarczym. Sezon świąteczny, rozpoczynający się Czarnym Piątkiem i trwający do końca grudnia, może być szczególnie trudny dla sprzedawców detalicznych oferujących artykuły luksusowe. Chociaż tradycyjne prezenty, takie jak lalki Barbie, figurki Transformers i samochodziki Hot Wheels, będą nadal jednymi z głównych życzeń dzieci, wielu rodziców może nie móc sobie na nie pozwolić w tym roku.
Frima badawcza Euromonitor przewiduje, że globalna sprzedaż figurek Transformersów i Spidermana spadnie w tym roku o 2 proc.
Wyższe ceny zabawek mogą wpłynąć na sprzedaż
Ceny popularnych zabawek mogą być wyższe niż zwykle, co może wpłynąć na sprzedaż. Producenci zabawek, takich jak Hasbro i Mattel, już ostrzegali przed spadkiem popytu. Jednak dyrektorzy producentów zabawek i eksperci branżowi obawiają się, że handel może być jeszcze słabszy niż przewidywano. Wielu sprzedawców detalicznych zamówiło mniejsze ilości produktów niż zazwyczaj, spodziewając się niższego popytu.
Według firmy Panjiva import zabawek do USA spadł o 32 proc. w zestawieniu rok do roku w ciągu trzech miesięcy kończących się 31 sierpnia 2023 r.