Spyrosoft skorzystał na pandemii

opublikowano: 03-03-2021, 07:53

Spółka zajęła 5 miejsce w prestiżowym rankingu najbardziej dynamicznych firm w Europie. Kurs też rośnie.

Notowania Spyrosoftu urosły o 15 proc. do rekordowych 259 zł po tym, jak dziennik “The Financial Times” ogłosił listę 1000 najszybciej rosnących firm w Europie. Spółka znalazła się w nim na piątym miejscu, a podstawą była średnioroczna stopa wzrostu (CAGR) w latach 2016-2019. Sięgnęła ona 430 proc.

W 2020 r. tempo wzrostu przychodów było już znacznie niższe (zwiększyły się o 58 proc. do 113 mln zł), o 178 proc. do 13,6 mln zł wzrósł natomiast zysk netto. Kapitalizacja firmy, która działa w branży IT, a na NewConnect notowana jest od ubiegłego roku, to 271 mln zł.

– Liczę, że uda nam się zachować dynamikę na poziomie kilkudziesięciu procent rok do roku – mówi Konrad Weiske, prezes Spyrosoftu.

Ubiegły rok okazał się dla firmy bardzo dobry, nawet pomimo tego, że partnerzy biznesowi chwilowo przestraszyli się pandemii. Ostatecznie jednak trend przenoszenia się firm do internetu napędził popyt na produkty Spyrosoftu.

– Początkowy duży stres wśród klientów dość szybko zamienił się w chęć transformacji cyfrowej. Teraz naszym problemem nie jest brak zamówień, ale brak pracowników. Dlatego przewidujemy duże wydatki na prace badawczo-rozwojowe, ale w obszarze zatrudniania pracowników, przez co nie będziemy mogli wliczyć tego w koszty – dodaje Konrad Weiske.

Prezes spółki zapowiada, że w tym roku zamierza przejąć do dwóch firm.

– Chodzi o małe przejęcia - będą to inwestycje do 2 mln zł. Szukamy spółek, które dopełnią nasz portfel – mówi Konrad Weiske.

Prezes Spyrosoftu chce też zwiększyć zasięg dotychczasowych usług. W planach jest m.in. otworzenie oddziału w Indiach.

Konrad Weiske zapewnia, że model biznesowy spółki pozwala na bardzo dokładne przewidywania przychodów ze względu na utrzymywanie długoterminowych umów i długie relacje z klientami.

– Mamy klientów z wielu branż: motoryzacyjnej, finansowej, przemysłowej. Natura naszych usług jest taka, że współpracujemy z firmami długofalowo. Jesteśmy w stanie przewidzieć to, ile zarobimy. Wyniki za styczeń przewidzieliśmy z dokładnością do 2 proc. – dodaje Konrad Weiske.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane