The Hershey Company produkuje 25 mln Reese’s Peanut Butter Cups dziennie, a w Polsce sprzedaje się ich około 3 mln sztuk rocznie. Jednak wyłączny dystrybutor marki, holenderska firma SRG International, dopiero się rozpędza.
— Postrzegamy Polskę jako kluczowy rynek w Europie ze względu na dużą populację, silną klasę średnią i jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek w Unii Europejskiej. Co równie ważne, nad Wisłą dostrzegamy rosnący popyt na wysokiej jakości słodycze i popularność globalnych marek. Nasz plan zakłada przede wszystkim znaczące wzmocnienie działań marketingowych marki Reese’s. Priorytetem jest ekspansja w sieciach handlu detalicznego oraz w kanale e-commerce, a także rozwój portfolio produktowego. W tym roku planujemy też rozszerzenie zespołu sprzedaży — mówi Wouter Schepers, szef rozwoju biznesu SRG International na Europę.
Konkurencyjny rynek
Polski rynek słodyczy czekoladowych jest wart ponad 11 mld zł, ale panuje na nim spora konkurencja. Dyrektor SRG zapewnia, że ma pomysł, jak sobie z nią poradzić.
— Nasza strategia opiera się na kilku filarach. Po pierwsze, zainwestujemy w partnerstwa z czołowymi detalistami. Po drugie, silny marketing pomoże nam dotrzeć do szerszego grona konsumentów. Kolejnym krokiem będzie rozszerzenie asortymentu, aby dostosować ofertę do różnych gustów i preferencji klientów. Na koniec położymy duży nacisk na budowanie lojalności wobec marki — tłumaczy Wouter Schepers.
Optymizmem napawają menedżera badania zlecone przez The Hershey Company, które wskazują, że Polacy są w czołówce europejskich konsumentów masła orzechowego będącego wyróżnikiem marki Reese’s. Potwierdzają to dane Statisty — w 2025 r. średnie spożycie masła orzechowego na mieszkańca ma sięgnąć 1 kg rocznie przy europejskiej średniej na poziomie 0,2 kg. Jeśli masło orzechowe podane jest w czekoladzie, to jeszcze lepiej, bo przeciętny Polak zjada prawie 5,8 kg słodyczy czekoladowych rocznie, a do 2029 r. konsumpcja ma sięgnąć 6,5 kg.
Marka z historią
Markę Reese’s stworzył w 1928 r. w USA Harry Burnett Reese. Zaczynał od prostego kubka z masłem orzechowym, a jego produkt szybko zdobył popularność. W 1963 r. marka trafiła pod skrzydła The Hershey Company i stała się znana ze sztandarowego wyrobu — Peanut Butter Cups.
SRG International jest dystrybutorem Reese’s na wielu europejskich rynkach, w tym w Polsce, Włoszech, Belgii, Rumunii i na Węgrzech. W ofercie firmy są nie tylko wyroby The Hershey Company, ale także Mondelez International i Nestlé, jak również produkty licencjonowane i marki własne — od słodyczy po przekąski i napoje. Z obrotami detalicznymi przekraczającymi 400 mln EUR firma obsługuje sieć ponad 100 tys. punktów sprzedaży w 72 krajach. Przychody od pięciu lat rosną w tempie blisko 20 proc. rocznie.
— Od ponad dwóch lat kładziemy szczególny nacisk na rozwój w Polsce. Przez ten czas nawiązaliśmy współpracę z kilkoma operatorami handlowymi i uruchomiliśmy centrum dystrybucyjne w Częstochowie. Trwają rozmowy z kolejnymi czołowymi sieciami. Naszym celem jest szybkie zwiększenie obecności na półkach polskich sklepów, zwłaszcza w kanałach supermarketów, sklepów convenience i platform online — podkreśla Wouter Schepers.
