Środki prywatne niezbędne na Euro 2012

DI, PAP
opublikowano: 11-12-2007, 17:55

Bez zaangażowania środków prywatnych nie uda się Polsce odpowiednio przygotować do piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku - uważa prof. Witold Orłowski, jeden z uczestników i prowadzących konferencję "Eurolog '2012" w Krakowie.

Orłowski, były doradca ekonomiczny prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego, dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawsskiej, przedstawił trzy opcje finansowania przygotowań do Euro-2012 w Polsce i na Ukrainie.

"Źródła finansowania przygotowań są trzy. Budżet państwa, fundusze europejskie oraz środki prywatne. Trudno ocenić, który model finansowania jest lepszy, ponieważ każdy ma zalety i wady, ale pewne jest, że bez zaangażowania środków prywatnych nie uda się Polsce odpowiednio przygotować do Euro-2012" - powiedział Orłowski.

"Trzeba jednak znaleźć najlepszą formułę ich wykorzystania" - zaznaczył.

Według Witolda Orłowskiego, środki z budżetu państwa są zbyt skromne, by na nich oprzeć finansowanie przygotowań do ME, co więcej ich wykorzystanie powoduje wzrost zadłużenia państwa czy poszczególnych miast-organizatorów.

Część środków mogą także stanowić fundusze europejskie. "Szacuje się, że przygotowanie infrastruktury niezbędnej do przeprowadzenia Euro-2012 może kosztować ok. 55 mld euro, z czego 33 mld może udać się pozyskać ze środków unijnych. Problem jest tylko taki, że są to kwoty przeznaczone nie na organizację imprezy sportowej, a na rozwój kraju czy regionu. Dlatego właściwe uzasadnienie wniosków o pomoc z funduszy unijnych będzie w tym przypadku kluczowe. Trzeba udowodnić, że te pieniądze nie pójdą na przygotowanie Euro-2012, lecz są niezbędne do rozwoju kraju"- wyjaśnił.

Jego zdaniem, istotnym problemem jest opłacalność podejmowanych inwestycji. "Inwestycje muszą być rentowne w całym swoim "życiu", a nie tylko przez trzy tygodnie trwania imprezy. Po jej zakończeniu muszą same zarobić na siebie, same się utrzymać" - podkreślił i dodał:

"Nie można powiedzieć, że zróbmy Euro-2012 za wszelką cenę, a później jakoś to będzie....".

"Eurolog '2012" to dwudniowa konferencja w Krakowie z udziałem przedstawicieli świata polityki, biznesu, turystyki i mediów, która ma m.in. pomóc odpowiedzieć na pytanie "Jak wygrać Euro-2012?"

"Wygrać Euro-2012 oznacza, że zyski będą większe niż nakłady. Aby to było możliwe, musimy się dobrze przygotować. Jesteśmy zbyt biednym krajem, by pozwolić sobie na zmarnowanie takiej szansy" - podsumował konferencję Witold Orłowski. (PAP)

 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane