SSSB: polski rynek piwa nie wzrośnie w latach 2001-2002

Przemek Barankiewicz
opublikowano: 2001-10-12 14:10

Spowolnienie gospodarcze, wysoki podatek akcyzowy i zakaz reklamy alkoholu to czynniki, które sprawią, że spożycie piwa w tym i następnym roku nie wzrośnie – wynika z raportu Schroder Salomon Smith Barney. W analizie z 2 października utrzymano prognozę rocznej sprzedaży napoju na 24 mln hektolitrów w tym okresie.

Bank zwrócił uwagę, że akcyza w Polsce wynosi 21,2 EUR na 100 litrów piwa, co jest kwotą dwukrotnie wyższą niż w Niemczech.

SSSB prognozuje, że średni udział Browaru Żywiec w tegorocznym rynku piwa wyniesie 32,5 proc., a Kompanii Piwowarskiej – 29,5 proc. W przyszłym roku udział obu producentów powinien wzrosnąć o 1 punkt procentowy, dzięki wypychaniu z rynku mniejszych browarów. Trzeci na liście Okocim, z 15-proc. udziałem w rynku, nie wykazuje determinacji i możliwości walki z liderującą parą.

ONO