Starbucks wkurzył Chińczyków

Chińska telewizja państwowa oskarżyła Starbucksa, że narzuca chińskim konsumentom wyższe ceny niż na innych rynkach, informuje Reuters na swojej stronie internetowej.

Chińska telewizja poinformowała widzów, że amerykańska sieć kawiarni liczy sobie za średni kubek latte w Pekinie 27 juanów (4,43 USD), czyli o 30 proc. więcej niż w Chicago. 

fot. Bloomberg
Zobacz więcej

fot. Bloomberg

- Starbucks może cieszyć się z wyższych cen w Chinach głównie z powodu ślepej wiary lokalnych konsumentów w niego, jak i inne zachodnie marki – powiedział w reportażu telewizyjnym Wang Zhendong, dyrektor branżowego stowarzyszenia w Szanghaju.

Starbucks tłumaczy się, że jego strategia cenowa jest oparta na lokalnych kosztach biznesu, jak cena materiałów i koszty pracy, kursy walutowe, czy ceny nieruchomości.

Reuters przypomina, że Starbucks prognozuje iż chiński rynek w 2014 roku będzie dla niego największym po amerykańskim. Sprzedaż detaliczna kawy wzrosła w Chinach o ponad 90 proc. między 2007 a 2012 rokiem. Wartość rynku wyniosła w ubiegłym roku 7 mld juanów (1,15 mld USD).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Starbucks wkurzył Chińczyków