Starlink: rynek reklamy skurczył się

ISBnews
opublikowano: 19-11-2013, 08:55

Rynek reklamy w Polsce skurczył się o 5,7% r/r do 4,94 mld zł po trzech kwartałach br. według danych domu mediowego Starlink. Najgorsze już za nami, ale na szybki powrót do wzrostów nie ma co liczyć, zauważa "Rzeczpospolita", która zaprezentowała dane.

"Po trzech kwartałach 2013 wzrostową dynamikę przychodów zaobserwowano jedynie w internecie. Wyniosła ona 7,6%. Najszybciej rozwijającą się kategorią reklamy w tym medium jest reklama wideo emitowana in-stream. Starlink szacuje, że ten segment rozwijał się w tempie 48% w okresie od stycznia do września 2013 wobec analogicznego okresu 2012 roku" - czytamy w "Rz".

Wydatki na reklamę internetową wynosiły w I-III kw. 2013 roku 1,11 mld zł. Przewyższały je nakłady na promocję w telewizji, które wynosiły w tym okresie 2,43 mld zł, jednak było to o 5,3% mniej niż przed rokiem. Starlink podkreśla, że choć reklama TV odnotowuje spadek już od 9 kwartałów, to obecnie widać jego wyhamowanie.

"Po trzech kwartałach 2013 cztery główne stacje straciły łącznie 13,7% przychodów z reklam. Jednocześnie rosły przychody największych beneficjentów cyfryzacji - TV4, TVN7, TV PULS miały o 9,3% przychodów reklamowych więcej, a ich udział w rynku reklamy TV wzrósł w okresie od stycznia do września z 6,3% do 7,2%" - czytamy dalej.

Za telewizją uplasowała się prasa (reklama w magazynach kosztowała firmy 371,6 mln zł, spadek o 13,8% r/r, a w gazetach - 248,6 mln zł, spadek o 29,1% r/r), a następne radio z wpływami na poziomie 379,3 mln zł (spadek o 5,3%), reklama zewnętrzna - 329,9 mln zł (spadek o 13,2% r/r) oraz kino: 66,6 mln zł (spadek o 9,5% r/r), podano także.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane