Start-upy w MedTech potrzebują mentorów

Paulina Kostro
opublikowano: 10-12-2017, 22:00

Firmy, które mogą zmienić oblicze medycyny, chcą jak najszybciej skomercjalizować swoje technologie i zacząć na nich zarabiać.

Ponad 12 tys. aplikacji dotyczących technologii medycznych trafiło w 2016 r. do Europejskiego Biura Patentowego. Szacuje się, że na Starym Kontynencie 95 proc. przedsiębiorstw działających w obszarze MedTech to małe i średnie podmioty, w tym innowacyjne start-upy technologiczne. Polskie firmy są obecnie jednymi z najbardziej nowatorskich spółek działających na europejskim rynku wyrobów medycznych, szczególnie pod względem tworzenia pionierskich urządzeń do diagnozowania i leczenia pacjentów.

— To technologie przyszłości, które mają szansę zmienić oblicze medycyny. Działające w kraju start-upy opracowują rozwiązania odznaczające się potencjałem do komercjalizacji nie tylko na rynku polskim, ale również międzynarodowych — ocenia Magdalena Jabłońska, dyrektor operacyjna w MIT Enterprise Forum Poland. Według ekspertki, w Polsce istnieje obecnie klimat, który bardzo sprzyja rozwojowi innowacji oraz koncentracji inwestycji na branżach wysokich technologii.

— Dzięki pieniądzom pochodzącym z Funduszy Europejskich, powstającym programom akceleracyjnym oraz rosnącej otwartości dużych przedsiębiorstw na współpracę ze start-upami, młodzi przedsiębiorcy mogą wreszcie na poważnie myśleć o komercjalizacji swoich technologii. Należy wykorzystać ten potencjał. Dobrze prosperująca branża MedTech może mieć kluczowe znaczenie dla transformacji Polski w gospodarkę innowacyjną i opartą na wiedzy — przekonuje Magdalena Jabłońska.

— Według prognoz, to jedne z kluczowych technologii XXI wieku, stąd istotne jest tworzenie w Polsce warunków dla rozwoju tego rodzaju projektów — zwraca uwagę Anna Brussa z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. To właśnie efektywne programy wspierające współpracę dużych przedsiębiorstw ze start-upami mają obecnie największe znaczenie dla rozwoju innowacyjności. Od akceleracji polskie firmy z branży MedTech oczekują przede wszystkim dopracowania ich modelu biznesowego, ale także branżowych porad doświadczonych mentorów. Chcą bowiem jak najszybciej skomercjalizować swoje technologie i zacząć na nich zarabiać.

— Dla start-upów, które są na początku drogi, taki mentoring i wskazanie: „tą drogą nie idźcie”, jest równie ważne, co „twarde”, kapitałowe i infrastrukturalne wsparcie, bo pozwala je optymalnie wykorzystywać — podkreśla Katarzyna Michalak-Magda, prezes Poltregu, start-upu, który rozwija nowatorską metodę leczenia cukrzycy typu I.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Start-upy w MedTech potrzebują mentorów