Startuje telewizja w komórce

Powodzenie telewizji mobilnej zależy od tego, czy Cyfrowemu Polsatowi uda się namówić inne firmy do jej zaoferowania.

Udało się — Cyfrowy Polsat i Polkomtel tuż przed EURO 2012 uruchomiły usługę telewizji mobilnej. Do ostatniej chwili czekały na zgody regulatorów.

— Zakładamy, że pierwotne nakłady zwrócą się w średnim terminie, czyli trzech — pięciu lat. Choć oczywiście zależy to od tego, ilu operatorów zdecyduje się ją zaoferować — mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu i Info- -TV-FM.

Osoby, które zdecydują się zapłacić prawie 20 zł miesięcznie, otrzymają dostęp do ośmiu kanałów telewizyjnych (Comedy Central, Kino Polska, TVP Seriale, Polsat Film, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat News i Nickelodeon), 12 radiowych oraz naziemnej telewizji cyfrowej, oferującej kanały z trzech darmowych multipleksów. To nowatorska usługa, bo klienci będą mogli z niej korzystać na urządzeniach przenośnych i ekranie telewizora. W przeciwieństwie do usługi telewizji przez internet, telewizja mobilna Cyfrowego Polsatu daje jakość odbioru niezależną od liczby użytkowników. Klient dostanie też dostęp do treści telewizyjnych internetowej iPli.

Cyfrowy Polsat może dzięki usłudze zgarnąć część klientów, którzy będą przechodzili na naziemną telewizję cyfrową (sygnał analogowy będzie wyłączony za rok). Na razie oferują ją jedynie Cyfrowy Polsat i Polkomtel, operator sieci Plus.

— Strategia ma cztery filary: dochodowość, mobilny internet, efektywność operacyjną i synergie w grupie [spółek powiązanych z Zygmuntem Solorzem-Żakiem — przyp. red.], które chcemy eksploatować — mówi Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtela. — Rozmawiamy ze wszystkimi — operatorami telekomunikacyjnymi stacjonarnymi, mobilnymi i operatorami sieci kablowej. Na razie nikt nie powiedział wyraźnego „nie”.

Chcę ten produkt sprzedać jak największej liczbie operatorów — jest szansa, byśmy technologicznie byli o krok przed innymi krajami europejskimi — mówi Dominik Libicki. Tymczasem poprzedni właściciel Info-TV-FM nie mógł uruchomić usługi dlatego, że nie dogadał się z operatorami telekomunikacyjnymi co do jej redystrybucji. Sukces tej usługi, która będzie dostępna w 31 miastach dla 1,5 mln osób, pozwoli Telewizji Polsat zwiększyć zasięg kanałów tematycznych, co może przełożyć się na wzrost wpływów reklamowych (choć na razie telewizja mobilna nie jest uwzględniana w monitoringu widowni).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu