"Mam nadzieje na duży sukces na polskim rynku. Jest to pierwszy, bezpłatny kanał filmowy do szerokiej widowni. Chcemy osiągnąć 1% oglądalności w pierwszym roku i uważam, że to ostrożna prognoza, a następnie 2-2,5% w kolejnych latach" - powiedział Kisielewski podczas spotkania z dziennikarzami.
Potencjalny zasięg kanału na platformach satelitarnych przekracza 5 mln abonentów oraz kolejne 2,5 mln abonentów kablówek. Według słów prezesa Stopklatki, chce on, aby do końca roku zasięg na kablówkach zbliżył się do ok. 4 mln zł. Stopklatka TV zapowiedziała również wprowadzenie w drugiej połowie roku interaktywności swojego kanału telewizyjnego chociażby z technologiami mobilnymi, które mają zwiększać zaangażowanie widza.
"Liczymy, że trend wzrostowy oglądalności kanałów tematycznych się utrzyma. W ciągu ostatnich 10 lat filmy i seriale były najszybciej rosnącą kategorią. Mamy co prawda do czynienia z niższym udziałem repertuaru filmowego w kanałach bezpłatnych wobec płatnych, ale mamy nadzieję, że dzięki naszej ofercie zacznie się to wyrównywać" - dodał prezes telewizji.
Wskazał ponadto, że kanał będzie aktywnie wykorzystywał zasoby trzech zaangażowanych w niego podmiotów: Agory "z ogromnym potencjałem docierania do widza", Kino Polska "z doświadczeniem i relacjami biznesowymi w branży" oraz portalu Stopklatka "z bazą internetową o filmach".
Wcześniej członek zarządu Agory, udziałowca projektu, Grzegorz Kossakowski wskazywał, że wejście medialnej grupy w segment telewizyjny to dla Agory szansa na pozyskanie przychodów z największego wartościowo segmentu reklamy.
Wskazał ponadto, że nakłady na ten projekt wyniosą 10 mln zł do 2016 r. Agora liczy na osiągnięcie przez Stopklatka TV 1% oglądalności do końca 2014 r. i 2% do końca 2016 r. Osiągnięcie progu rentowności oczekiwane jest w 2015 r.
We wrześniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT ) podjęła uchwałę o przyznaniu koncesji Stopklatce na nadawanie programu o charakterze wyspecjalizowanym filmowym.
Stopklatka złożyła wniosek o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie drogą rozsiewczą naziemną w sposób cyfrowy w multipleksie pierwszym programu telewizyjnego pod nazwą Stopklatka TV. Jest to projekt kanału filmowego, przygotowanego przez specjalistów z Telewizji Kino Polska, Agory i portalu Stopklatka.pl.
Oferta programowa kanału filmowego Stopklatka TV oprze się na trzech podstawowych filarach: polska klasyka filmowa, produkcje europejskie i kino światowe.
Stopklatka TV celuje w 2,5 proc. oglądalności
Stopklatka TV celuje w do 2,5% oglądalności, poinformował prezes spółki Bohdan Kisielewski. Kanał wystartuje 15 marca.