Miniony kwartał przyniósł zwiększenie strat dla koncernu Mitsubishi Motors. Japoński producent samochodów nadal odczuwa negatywne skutki kryzysu wywołanego pandemia koronawirusa.
W kwartale zakończonym 29 września 2020 r. strata koncernu wyniosła 29 mld jenów (276,5 mln USD), podczas gdy mediana prognoz analityków zakładała wynik o 2 mld niższy. Przychody ze sprzedaży w kwartale lipiec-wrzesień zmniejszyły się o 42 proc. do 345 mld jenów przy medianie prognoz rzędu 362 mld jenów.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
Miniony kwartał przyniósł zwiększenie strat dla koncernu Mitsubishi Motors. Japoński producent samochodów nadal odczuwa negatywne skutki kryzysu wywołanego pandemia koronawirusa.
W kwartale zakończonym 29 września 2020 r. strata koncernu wyniosła 29 mld jenów (276,5 mln USD), podczas gdy mediana prognoz analityków zakładała wynik o 2 mld niższy. Przychody ze sprzedaży w kwartale lipiec-wrzesień zmniejszyły się o 42 proc. do 345 mld jenów przy medianie prognoz rzędu 362 mld jenów.
Mitsubishi
ARC
W okresie pierwszego półrocza księgowego sprzedaż pojazdów Mitsubishi zapikowała aż o 41 proc. do zaledwie 350,5 tys. pojazdów. Na krajowym rynku spadek był jeszcze większy i sięgnął 48 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
Choć strata okazała się wyższa niż zakładano firma podtrzymała prognozę ujemnego wyniku operacyjnego na poziomie 140 mld jenów przy przychodach rzędu 1,38 bln jenów dla roku finansowego kończącego się w marcu.
Tymczasem średnia prognoz analityków zakłada stratę operacyjną w kwocie 110 mld jenów i sprzedaż na poziomie 1,5 bln jenów.