Czytasz dzięki

Strata Mitsubishi wyższa od oczekiwań

opublikowano: 04-11-2020, 12:09

Miniony kwartał przyniósł zwiększenie strat dla koncernu Mitsubishi Motors. Japoński producent samochodów nadal odczuwa negatywne skutki kryzysu wywołanego pandemia koronawirusa.

W kwartale zakończonym 29 września 2020 r. strata koncernu wyniosła 29 mld jenów (276,5 mln USD), podczas gdy mediana prognoz analityków zakładała wynik o 2 mld niższy. Przychody ze sprzedaży w kwartale lipiec-wrzesień zmniejszyły się o 42 proc. do 345 mld jenów przy medianie prognoz rzędu 362 mld jenów.

Mitsubishi
Mitsubishi
ARC

W okresie pierwszego półrocza księgowego sprzedaż pojazdów Mitsubishi zapikowała aż o 41 proc. do zaledwie 350,5 tys. pojazdów. Na krajowym rynku spadek był jeszcze większy i sięgnął 48 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Choć strata okazała się wyższa niż zakładano firma podtrzymała prognozę ujemnego wyniku operacyjnego na poziomie 140 mld jenów przy przychodach rzędu 1,38 bln jenów dla roku finansowego kończącego się w marcu.

Tymczasem średnia prognoz analityków zakłada stratę operacyjną w kwocie 110 mld jenów i sprzedaż na poziomie 1,5 bln jenów.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane