KRAKÓW (Reuters) - W tym roku Browar Strzelec chce sprzedać 300.000 hektolitrów piwa, powiedział w piątek dziennikarzom prezes spółki Adam Brodowski.
"W 2002 roku chcemy sprzedać na rynku 300.000 hektolitrów piwa, trudno będzie w tym roku utrzymać dynamikę przyrostu sprzedaży jaką notowaliśmy w minionych latach" - powiedział Brodowski.
Dodał, że jego zdaniem w ciągu najbliższych 2-3 lat nie należy spodziewać się postępu w sprzedaży piwa, a wzrost rynku można szacować najwyżej na 2-3 procent rocznie.
Powiedział też, że "browary mające udział w rynku piwa na poziomie dwóch procent mogą mieć problemy, żeby się na nim utrzymać". Nie chciał jednak precyzować co to oznacza w odniesieniu do Strzelca, który właśnie nie przekracza tej wielkości udziału w rynku.
Brodowski powiedział też, że w 2001 roku "wzrost sprzedaży wartościowo wyniósł 30 procent, a ilościowo o około 25 procent".
W 2000 roku przychody ze sprzedaży spółki wyniosły około 25 milionów złotych, a sprzedaż wartościowo 275.000 hektolitrów piwa.
Prezes dodał, że po koniec stycznia ma zostać przygotowana strategia rozwoju spółki.
((Wojciech Żurawski, Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))