Studenci: inkubatory przedsiębiorczości bardzo efektywne

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 19-10-2005, 19:32

Udział w konkursie na projekty przedsiębiorstw, zorganizowanym przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (AIP), daje ogromny zasób wiedzy praktycznej i kontaktów w biznesie - uważa Wojciech Erdmann, laureat nagrody w pierwszej edycji konkursu.

Udział w konkursie na projekty przedsiębiorstw, zorganizowanym przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (AIP), daje ogromny zasób wiedzy praktycznej i kontaktów w biznesie - uważa Wojciech Erdmann, laureat nagrody w pierwszej edycji konkursu.

    W środę AIP uroczyście podsumowały pierwszy rok swojej działalności. Zadaniem konkursu, organizowanego przez Studenckie Forum Business Center Club oraz Fundację Przedsiębiorczość Ponad Podziałami, jest promocja postaw przedsiębiorczych i zapoznanie początkujących biznesmenów z realiami rynku.

    "Przez 6-7 miesięcy działalności firmy w ramach AIP nauczyliśmy się więcej niż w 3 lata, studiując" - powiedział Erdmann - założyciel agencji Vivento Infobrokers, wyszukującej na zlecenie informacje. "Pomysł spisaliśmy na kartce rok temu razem z 2 kolegami. Kiedy usłyszeliśmy o inkubatorach, uznaliśmy, że jest to nasza szansa" - dodał Erdmann.

    W pierwszej edycji wyróżniono także m.in. projekt studentów SGGW o nazwie Mebel Projekt, projekt studentów z Torunia - Agencji Pośrednictwa Pracy JOB SHOP - oraz projekt warszawski - Agencji Pracy ASTA. Ogółem do komisji konkursu napłynęło 140 prac, z czego zatwierdzono około 70 projektów firm, które rozpoczęły działalnośćw ramach inkubatorów.

    Druga edycja konkursu potrwa do końca października 2005 r. Autorzy projektów, które zostaną wyróżnione, będą mogli liczyć na nieodpłatne doradztwo prawne i księgowe oraz udostępnienie pomieszczeń uczelnianych, promocję za pośrednictwem portalu www.inkubatory.pl, a także pozyskiwanie kontaktów biznesowych od partnerów konkursu.

    Prezes AIP Dariusz Żuk powiedział w czasie konferencji, inaugurującej jednocześnie drugą edycję konkursu, że inkubatory "wyrosły" w ramach Studenckiego Forum Business Center Club (BCC). Wyjaśnił, że opiera ono swoją działalność na kilku filarach; pierwszy z nich - to akcja "Twoja wizja rozwoju przedsiębiorczości", w ramach której studenci proponują zmiany prawa gospodarczego.

    Drugi filar, edukacyjny, związany jest z konkursem na najlepsze zajęcia z przedsiębiorczości dla szkół ponadgimnazjalnych. Najważniejszym polem działania forum są jednak AIP. "Współpracą z nami interesuje się 16 ośrodków akademickich, w oparciu o naszą pomoc działają obecnie 74 firmy. Roczne przychody tych firmłącznie przekroczyły 200 tys. zł" - dodał Żuk.

    Do uczelni współpracujących z AIK należą obecnie m.in. Uniwersytet Warszawski, Szkoła Główna Handlowa i Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie i Politechnika Częstochowska. Żuk poinformował o zamiarze utworzenia inkubatorów łącznie na 30-40 uczelniach na terenie całej Polski. Projekt dofinansowany jest ze środków Ministerstwa Gospodarki i Pracy, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Narodowego Banku Polskiego.

    Partnerem merytorycznym konkursu jest firma konsultingowa Ernst & Young, a mecenasami Eurobank i Poczta Polska.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane