Studenci z Polski pojadą na Uniwersytet Stanforda

opublikowano: 24-05-2018, 22:00

Piotr Matuszak i Albert Trąpczyński z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu wygrali konkurs Modelowanie Rynku Energii.

Pięć drużyn rywalizowało w finale o nagrodę prezesa Enei w trzeciej edycji konkursu Modelowanie Rynku Energii. Po wysłuchaniu finałowych prezentacji komisja konkursowa wybrała najlepszych. Piotr Matuszak i Albert Trąpczyński z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu wyjadą na szkolenie organizowane na Uniwersytecie Stanforda w Stanach Zjednoczonych.

Piotr Matuszak i Albert Trąpczyński, studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (na zdjęciu: drugi i trzeci od lewej), zwyciężyli w konkursie Enei i pojadą na szkolenie na Uniwersytet Stanforda w Stanach Zjednoczonych. Na zdjęciu także (od lewej): Dawid Klimczak, prezes Enei Trading, Michał Kurtyka, wiceminister energii i Mirosław Kowalik, prezes Enei.
Zobacz więcej

NAGRODA:

Piotr Matuszak i Albert Trąpczyński, studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (na zdjęciu: drugi i trzeci od lewej), zwyciężyli w konkursie Enei i pojadą na szkolenie na Uniwersytet Stanforda w Stanach Zjednoczonych. Na zdjęciu także (od lewej): Dawid Klimczak, prezes Enei Trading, Michał Kurtyka, wiceminister energii i Mirosław Kowalik, prezes Enei. Fot. ARC

Obustronne korzyści

Konkurs, który popularyzuje rynek energii w środowisku akademickim, przeznaczony był dla studentów IV i V roku studiów magisterskich oraz I roku studiów doktoranckich. Młodzi ludzie mieli za zadanie przedstawić praktyczne rozwiązanie problemu związanego z rynkiem energii i rynkiem węgla. Uczestnicy tegorocznej edycji Modelowania Rynku Energii po raz pierwszy spotkali się na specjalnie dla nich zorganizowanych w Elektrowni Kozienice pięciodniowych warsztatach. Osiem drużyn pracowało nad pomysłami i modelami oraz finałową prezentacją pod okiem specjalistów z Grupy Enea. Dla studentów była to niepowtarzalna okazja do współpracy z doświadczonymipraktykami, którzy dzielili się wiedzą i wtajemniczali ich w zawiłości rynku hurtowego i branży energetycznej. Po kwietniowych warsztatach do finału zakwalifikowało się pięć zespołów.

— Uczestnicy naszego konkursu to ambitni, młodzi ludzie, którzy imponują solidną wiedzą, dobrą orientacją na rynku energii i entuzjazmem do dalszego osobistego rozwoju. Konkurs to dla nas możliwość poznania przyszłych ekspertów i menedżerów, którzy poświęcili wiele czasu na poznanie branży, przygotowanie prac i wykazali się kreatywnością. Dla studentów to okazja do zapoznania się z naszymi rozwiązaniami, na których opiera się codzienna praca w Grupie Enea. Zależy

nam, by budować i rozwijać polskie pomysły i rozwiązania, a najlepsza ku temu droga wiedzie przez współpracę biznesu z nauką — podkreśla Mirosław Kowalik, prezes Enei.

Coraz lepsze prace

Patronat honorowy nad konkursem objęło Ministerstwo Energii. Finałowe prace oceniali eksperci z Grupy Enea, przedstawiciele uczelni wyższych i wiceminister energii Michał Kurtyka. — To wielka przyjemność, móc uczestniczyć w tym spotkaniu. Mam nadzieję, że ta interakcja świata nauki z biznesem zaowocuje wśród studentów wyborem ciekawej ścieżki zawodowej. Sytuacja branży jest wyjątkowa. My, energetycy, obserwujemy, jak świat tego sektora ulega zmianie. Impuls przychodzi z nowych technologii — uważa Michał Kurtyka.

Finałowe prace dotyczyły m.in.: optymalizacji dostaw węgla do konsorcjum energetycznego, modelowania cen SPOT na rynku polskim z uwzględnieniem wpływu czynników systemowych oraz modelu optymalnego miksu energetycznego do 2040 r., uwzględniającego cel ograniczenia emisji CO 2.

— Z roku na rok rośnie poziom prac. Oceniamy nie tylko wiedzę, ale również innowacyjne podejście i biznesowe możliwości implementacji proponowanych rozwiązań — akcentuje Dawid Klimczak, prezes Enei Trading.

Jury brało pod uwagę nie tylko poziom i jakość przeprowadzanych analiz, ale również formę ich prezentacji. Drugie miejsce zajął zespół z Politechniki Poznańskiej: Joanna Smarz i Adam Piński, zaś trzecie studenci z Politechniki Wrocławskiej: Michał Wesołowski i Kacper Ostrowski. Obie drużyny otrzymały nagrody pieniężne.

Partnerem strategicznym konkursu była Enea. Nad stroną merytoryczną czuwała Enea Trading — spółka z Grupy Enea, która zajmuje się handlem energią elektryczną, gazem ziemnym, prawami majątkowymi, uprawnieniami do emisji CO 2, węglem oraz biomasą. Spółka opracowuje strategię działań biznesowych na hurtowym rynku energii. Dodatkowo pełni rolę animatora rynku na Towarowej Giełdzie Energii, jak również aktywnie działa na giełdach EEX i EPEX Spot.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Ekologia / Studenci z Polski pojadą na Uniwersytet Stanforda