Sukces jednego materaca

opublikowano: 12-03-2018, 22:00

Po roku od debiutu w Londynie Eve Sleep chwali się udaną ekspansją. Za rok ma pochwalić się zyskiem.

Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz. Nikt nie rozumie tego lepiej niż Polacy, którzy założyli Eve Sleep. Od londyńskiego debiutu spółki minął prawie rok. Z tej okazji pochwaliła się wynikami: wzrostem przychodów o 132 proc., do 27,7 mln GBP (12 mln GBP w 2016 r.), marżą zysku brutto na poziomie 57,7 proc. (48,6 proc. w 2016 r.) i spadkiem wydatków na marketing z 64,1 proc. przychodów w pierwszej połowie roku do 49 proc. w drugiej.

Zobacz więcej

Fot. Marek Wiśniewski

— Jesteśmy bardzo zadowoleni. Na Wyspach odnotowaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 109 proc. rok do roku, natomiast w skali międzynarodowej — aż o 174 proc. Choć o 75 proc. wzrosły koszty firmy związane z wynagrodzeniami — z 2,6 mln do 4,5 mln GBP — to mocno zmniejszyliśmy wydatki na marketing — mówi Jaś Bagniewski, prezes Eve Sleep.

Mimo wzrostu sprzedaży firma odnotowała stratę przd opodatkowaniem na poziomie 19 mln GBP. Pomóc ma dalsze zmniejszanie kosztów marketingowych związanych ze wsparciem europejskiej ekspansji. Zgodnie z zapowiedziami prezesa, Eve Sleep ma osiągnąć rentowność w Wielkiej Brytanii do końca 2018 r., a w całej grupie — do końca 2019 r. Jaś Bagniewski wraz z kuzynem Kubą Wieczorkiem w 2016 r. wprowadzili na rynek materac o podwyższonym standardzie. Dzięki sprzedaży internetowej i umożliwieniu klientom 100-dniowego testowania produktu weszli do 14 krajów europejskich i USA. Jak twierdzą założyciele, mimo wielu propozycji z Bliskiego Wschodu, Chin i hoteli na całym świecie, na razie Eve Sleep skupia się na rozwoju oferty i zwiększaniu znajomości marki w krajach, w których już działa.

Szersza ekspansja wymaga więcej kapitału. Na razie spółka chwali się nawiązaniem współpracy z francuską siecią handlową BUT. Ostrożnie poszerza też ofertę produktową, m.in. o pledy, nowe kolory pościeli i stelaże łóżek, a od 30 kwietnia — nową, bardziej przystępną cenowo wersję materaca. © Ⓟ

35 mln GBP Tyle przyniósł Eve Sleep debiut na giełdzie w Londynie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patrycja Łuszczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Sukces jednego materaca