Sukces tworzą ludzie

Partnerem publikacji jest DLF Sp. z o.o.
opublikowano: 20-12-2020, 18:14
aktualizacja: 21-12-2020, 07:35

Wywodząca się z Gdyni spółka DLF zajmuje się dystrybucją produktów, które wnoszą nową jakość w życie Polaków. Firma ta spopularyzowała w Polsce kategorię robotów sprzątających, a sprzedaż znajdującej się w jej portfolio marki iRobot przekroczyła ostatnio 500 000 urządzeń. O wyzwaniach w budowaniu na naszym rynku marek oraz wprowadzaniu nowych produktów opowiada Sławomir Radacki, założyciel i prezes zarządu DLF Sp. z o.o.

Sławomir Radacki, założyciel i prezes zarządu DLF Sp. z o.o.
Sławomir Radacki, założyciel i prezes zarządu DLF Sp. z o.o.

DLF jest dystrybutorem wielu marek. Czym kierujecie się rozszerzając ofertę?

Dobierając ofertę kierujemy się kilkoma wskaźnikami. Marka musi pasować do naszego portfolio. Nieść w sobie innowacyjność lub nowoczesność. Gwarantować jakość i spełniać obietnicę ułatwiania życia użytkownikom oraz wyróżniać się wzornictwem. Nie boimy się innowacji, nawet jeśli trzeba pracować przez wiele lat, aby stworzyć nową kategorię i zaistnieć w świadomości klientów. Tak było z marką iRobot. Współpracę z tym amerykańskim producentem, specjalizującym się w robotyce, rozpoczęliśmy w 2004 r. wprowadzając do Polski robota odkurzającego Roomba. Wówczas była to absolutna nowość w skali światowej. Kiedy zaczęliśmy współpracę ze szwajcarską marką Stadler Form, szeroko rozumiana higiena powietrza nie była tak popularna jak dziś, jednak zdawaliśmy sobie sprawę z tego, jak istotne będzie czyste i zdrowe powietrze w domach w kontekście zanieczyszczenia powietrza i zmian klimatycznych. Stadler Form do zaawansowanej technologii dodał wyszukany design, który znalazł uznanie Polaków. W naszej ofercie znajdują się też wolnowary pioniera tej dziedziny – marki Crock-Pot, systemy próżniowego pakowania żywności FoodSaver, małe, designerskie AGD marki Breville, profesjonalne systemy prasowania do użytku domowego Laurastar, czy kultowa marka z zakresu elektromobilności Segway-Ninebot.

Czy Polacy nie podchodzą z dystansem do tego typu nowych rozwiązań?

Polacy są bardzo otwarci i chcą korzystać z dobrych jakościowo produktów. Oczywiście oprócz kreowania świadomości marki konieczne jest tu budowanie świadomości rozwiązania i zaufania. To część naszej codziennej pracy, która w połączeniu z zasadą, że dobry produkt obroni się, przynosi efekty. Weźmy jako przykład roboty sprzątające. Kiedy zaczynaliśmy się nimi zajmować, świadomość tego rozwiązania była praktycznie zerowa. Dziś, wg badań, 95 proc. Polaków wie czym są roboty odkurzające, w tym aż 94 proc. deklaruje chęć zakupu w najbliższej przyszłości.

Rynek robotów odkurzających urósł. W czym iRobot jest lepszy?

Jeszcze dekadę temu rynek ten w Polsce był wart około 3 mln zł., a obecnie szacuję tę wartość na około 400 mln. Co ciekawe roboty sprzątające są odpowiedzialne za około 25 proc. wartości rynku urządzeń odkurzających. Tradycyjne odkurzacze odchodzą do przeszłości. Użytkownicy dobrze wiedzą, że iRoboty pracują autonomicznie, i dają wolny czas w natłoku codziennych obowiązków. Za sukcesem stoi wysoka jakość produktu, zaawansowana technologia oraz wygoda użytkowania.

iRobot zajmuje się wyłącznie robotyką i posiada 30 lat doświadczenia. W latach 90. opracowywał jednak zupełnie inne konstrukcje. Eksploracja kosmosu, misje zwiadowcze , akcje saperskie bez udziału ludzi, czy badania głębin morskich to były zadania, którym się poświęcali. Łączyło je to, że były niebezpieczne lub niemożliwe do wykonania przez człowieka. Jednak pod koniec ubiegłego wieku założyciel firmy – Colin Angle – postanowił stworzyć roboty, które pomogą ludziom w domach. Sprzątanie podłóg jest wysoko na liście nielubianych obowiązków i właśnie to dało inspirację do zaprojektowania pierwszego robota odkurzającego Roomba. Zadanie było trudne, ale iRobot posiadał coś bezcennego – know how. Wiedział jak stworzyć sztuczną inteligencję, aby robot poruszał się autonomicznie i sprzątał całą dostępną powierzchnię podłogi. Oddanie robotyce, doświadczony zespół inżynierów i wiedza, którą dokumentuje 1500 patentów w dziedzinie robotyki sprawiają, że iRobot robi najlepsze roboty domowe.

Co stoi u podstaw sukcesu DLF?

Niezależnie od produktu z naszego portfolio o sukcesie DLF decyduje kilka czynników, które sprawiają, że firma rozwija się niezwykle dynamicznie. Chodzi o kontakt oraz współpracę z klientem na każdym etapie wyboru produktu, jak i w trakcie eksploatacji. Dostarczamy kompleksową opiekę dbając o jakość i profesjonalizm świadczonych usług przed- i posprzedażowych. Dotyczy to zarówno zespołu handlowego, jak i marketingowego, ale także zaplecza administracyjno-logistycznego i serwisu. Jestem szczególnie dumy z zespołu jaki przez 27 lat udało się zbudować. Zaangażowanie naszych pracowników, ich profesjonalizm, to jak w tym trudnym roku potrafili znaleźć rozwiązania i dostosować się do sytuacji utrzymując dynamiczny rozwój firmy budzi mój szacunek. Korzystając z okazji pragnę podziękować im wszystkim, bo za sukcesem zawsze stoją ludzie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane