Super Media: emisja obligacji zamiennych

Mariusz Zielke
19-11-2001, 00:00

Super Media, spółka zajmująca się usługami internetowymi, w których 25 proc. akcji ma PBK Inwestycje, wyemituje obligacje zamienne na akcje wartości 10 mln zł.

Super Media, spółka oferująca usługi internetowe, szykuje emisję dwuletnich obligacji zamiennych na akcje. Jej termin ustalono na I kwartał 2002 r.

— Chcemy pozyskać około 10 mln zł. Pieniądze wykorzystamy m.in. na budowę centrum hostingu i zarządzania siecią oraz rozwój usług transmisji danych — mówi Jarosław Grabowski, dyrektor marketingu Super Mediów.

Spółka poszukiwała inwestora, jednak ostatecznie zdecydowała się na finansowanie przez dług. Niezależnie od tego, możliwości wyjścia z inwestycji poszukuje PBK Inwestycje, fundusz venture capital banku, który posiada 25 proc. akcji Super Mediów.

— Nie musimy szybko sprzedawać akcji. Będzie to możliwe jedynie w przypadku uzyskania odpowiednio wysokiej ceny — mówi Aleksander Mokrzycki z PBK Inwestycje.

Fundusz kupił pakiet akcji Super Mediów w maju 2000 i 2001 roku w dwóch transakcjach na łączną sumę 11 mln zł, co wyceniało spółkę na poziomie 44 mln zł. Jednak w ciągu półtora roku znacznie spadła wartość spółek internetowych na giełdzie. Zainteresowanie inwestorów branżowych i finansowych taką działalnością też jest znacznie mniejsze niż wcześniej.

— Nie zgadzam się z tym. Według wstępnych danych niezależnego podmiotu, który jest w trakcie wyceny spółki, wartość Super Mediów wzrosła. Rozmowy na temat sprzedaży akcji prowadzimy ze względu na duże zainteresowanie inwestorów branżowych. Możliwe jednak, że pozostaniemy w spółce dłużej — podkreśla Aleksander Mokrzycki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Super Media: emisja obligacji zamiennych