Swatch na razie traci na polityce zachowania ekskluzywności marek

opublikowano: 17-07-2019, 11:47

Swatch zanotował spadek zysku i przychodów po tym jak zerwał lub ograniczył współpracę z dilerami jego zegarków, którzy udostępniali je do taniej sprzedaży.

Szwajcarski właściciel marek Omega i Longines poinformował o spadku zysku o 11 proc. do 415 mln CHF w pierwszym półroczu. Sprzedaż spadła o 4,4 proc.

Zobacz więcej

Zegarek firmy Swatch

Bloomberg

Swatch zaczął w tym roku działać w kierunku ograniczenia sprzedaży swoich zegarków w Internecie po relatywnie niskich cenach. Spółka poinformowała, że zdecydowała się na bezkompromisowe decyzje w stosunku do dilerów, którzy sprzedawali jej zegarki nieautoryzowanym detalistom, często internetowym handlarzom z Azji. W przypadku niektórych dilerów Swatch całkowicie zakończył współpracę. Władze spółki twierdzą, że kosztowało ją to ponad 100 mln CHF straconej sprzedaży, ale są przekonane, że w dłuższym terminie przyniesie to korzyści.
 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, bbc.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy