Świat potrzebuje wegan

opublikowano: 04-03-2019, 22:00

Jak przekonać ludzi do rezygnacji z burgerów, kiełbasek i steków? Wystarczy odpowiednio nazwać wegańskie odpowiedniki takich dań — wynika z artykułu na portalu Fastcompany.com.

Organizacja Better Buying Lab (BBL), która podlega instytutowi badawczemu World Resources Institute (WRI), doradza firmom, jak zachęcać ludzi do kupowania posiłków w 100 proc. roślinnych. Okazuje się, że zmiana nazwy dania może zwiększyć sprzedaż nawet o 75 proc. Dowiódł tego eksperyment przeprowadzony w 2017 r. przez brytyjską sieć supermarketów Sainsbury’s, która wypuściła na rynek wegańską wersję tradycyjnych brytyjskich kiełbasek z tłuczonymi ziemniakami. W nazwie dania było słowo „bezmięsne”. Danie nie okazało się jednak hitem sprzedażowym, więc sieć zaproponowała klientom ten sam produkt, ale z innymi etykietami: „sadzone na polu kiełbaski z ziemniakami”, „wegańskie kiełbaski z ziemniakami z przyprawami z Cumberland” i „jeszcze lepsze kiełbaski z ziemniakami”.

W każdym przypadku zmiana nazwy zaowocowała zwiększeniem sprzedaży, a użycie słów „z przyprawami z Cumberland” aż o 75 proc. Spełnia ona zasady BBL — nie podkreśla, że danie nie zwiera mięsa, które nadal jada i lubi znaczna większość ludzi na świecie, oraz uwydatnia smak dania. Ograniczenia jedzenia mięsa przez wszystkich ludzi na świecie może zmniejszyć emisję i zahamować zmiany klimatyczne — twierdzą eksperci. WRI szacuje, że gdyby 30 proc. wołowiny ze wszystkich zjadanych przez Amerykanów burgerów zastąpić grzybami, miałoby to tak samo korzystny wpływ na środowisko, jak wyeliminowanie z dróg 2,3 mln samochodów.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy