B3 wyznacza trendy i wprowadza do polskich domów ponadczasowy design oraz najwyższej jakości produkty codziennego użytku.
3. Miejsce województwo małopolskie B3

Firma jest generalnym importerem ekskluzywnych naczyń i akcesoriów kuchennych. Założyciele B3 - Artur Bem, Jakub Boduch i Wojciech Bartyzel - są przyjaciółmi ze studiów na Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny). Pomysł na wspólny biznes narodził się w 2008 r. z pragnienia dostarczenia na polski rynek dotychczas niedostępnych produktów renomowanych marek. Pierwszą był Skeppshult – szwedzki producent wysokiej klasy żeliwnych naczyń i akcesoriów kuchennych. Do dzisiaj B3 jest jej wyłącznym dystrybutorem w Polsce.
Od początku filozofia działania firmy wygląda tak: prezentowanie i udostępnienie polskim konsumentom wyselekcjonowanych produktów wyposażenia kuchni łączących w sobie najwyższą jakość wykonania, funkcjonalność oraz nowoczesny design, będący dziełem najlepszych europejskich projektantów.
B3 współpracuje ze znanymi światowymi markami takimi jak: WMF, Villeroy&Boch, Joseph Joseph, Umbra. Są to brandy rozpoznawalne i cenione na całym świecie, a każdy produkt z asortymentu cechuje się designerskim wyglądem (wiele z nich zdobyło międzynarodowe nagrody), funkcjonalnością i najwyższą jakością materiałów bezpiecznych dla zdrowia.
Założyciele firmy brali udział w licznych targach, zbudowali własną sieć sklepów Premium Home, i platformę internetową B2B z możliwością integracji z innymi systemami sprzedaży.
B3 zatrudniają 70 pracowników. Od konkurencji różni się rozmachem i skalą działania, nowoczesnymi narzędziami wspomagającymi sprzedaż, wysoką jakością obsługi klienta i dobrze zorganizowaną logistyką do obsługi rynku e-commerce.
- Za najważniejsze w prowadzeniu biznesu uważamy solidnych partnerów, naszych pracowników, szeroki horyzont, strategiczne, długoterminowe planowanie oraz dywersyfikację. Wypracowaliśmy własny system zarządzania opierający się na czterech filarach: szacunek, szczerość, odpowiedzialność, kompetencje - wylicza Jakub Boduch.
- Najbliższe plany firmy to intensyfikacja i poszerzanie kanałów sprzedaży, rozbudowa naszego portfolio dystrybutora o kolejne rozpoznawalne brandy, nowe otwarcia i przejęcia w segmencie detalu online i offline, umocnienie na pozycji lidera rynku w Polsce - dodaje.
© ℗