System w autach Tesli może być częściowo winny śmiertelnego wypadku

aktualizacja: 12-09-2017, 07:44

NTSB, amerykański federalny urząd zajmujący się analizą wypadków transportowych może uznać iż system autonomicznego prowadzenia w tesli model S mógł częściowo przyczynić się do śmiertelnego wypadku z 2016 roku.

Ostateczna decyzja zapadnie we wtorek. Bloomberg dowiedział się nieoficjalnie, że uczestniczący w dochodzeniu eksperci Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) rekomendowali uznanie iż system tzw. autopilota w aucie Tesli częściowo przyczynił się do wypadku, bo pozwalał kierowcy odwrócić uwagę od drogi przez długi okres czasu choć producent auta ostrzegał, aby tego nie robić.

W 2016 roku Joshua Brown zginął kiedy tesla model S, którą jechał, uderzyła w ciężarówkę na skrzyżowaniu. NTSB uznała w projekcie raportu, że głównymi powodami wypadku był błąd kierowcy ciężarówki i brak uwagi kierowcy tesli. Dochodzenie wykazało, że w ostatnich 41 minutach podróży Brown przez 37 minut jechał „na autopilocie”. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / System w autach Tesli może być częściowo winny śmiertelnego wypadku