Sześć pomysłów na 6 proc. z obligacji

  • Emil Szweda
opublikowano: 01-03-2018, 22:00

Osiągnięcie rentowności nieco powyżej średniego oprocentowania oferowanego w publicznych emisjach na podstawie prospektów wymaga nieco większego ryzyka.

Osiągnięcie rentowności nieco powyżej średniego oprocentowania oferowanego w publicznych emisjach na podstawie prospektów wymaga nieco większego ryzyka.

Grzegorz Kawecki

Na krótki okres

GetBack (GB20918)

We wrześniu zapadają trzy serie obligacji windykatora,

a wymienioną można kupić nieco poniżej nominału, co daje obecnie 5,9 proc. rentowności brutto. W połowie marca ustalone zostanie prawo do odsetek za obecny okres, dlatego inwestycja po tej dacie może okazać się korzystniejsza podatkowo.

Murapol (MUR1018)

To druga (i ostatnia) z publicznych emisji holdingu deweloperskiego przeprowadzona w 2015 r. Akceptacja ceny oczekiwanej przez sprzedającego (100,79 proc.) oznaczałaby 4,7 proc. rentowności brutto, ale

w ostatnią środę transakcje przeprowadzano po niższym kursie (100,12 proc.), co dawało kupującemu już 5,8 proc. Warto więc być cierpliwym.

Na rok lub dwa

I2 Development (I2D0719)

Wstępne wyniki wskazują na udane zakończenie ub.r., co miało korzystny wpływ na notowania akcji dewelopera. Na Catalyst wymienioną serię (z prywatnej emisji) można kupić z rentownością 5,9 proc. brutto i 4,2 pkt. proc. realnej marży ponad WIBOR. W tegorocznej emisji

prywatnej i2 Development oferował inwestorom 4,3 pkt. proc. marży za objęcie dwuletnich papierów.

Getin Noble Bank (GNB0819)

Plany dokapitalizowania banku przez głównego akcjonariusza korzystnie wpłynęły na notowania obligacji i te o najkrótszych terminach zapadalności oferują już tylko ok. 4 proc. brutto. Aby zarobić 5,9 proc., trzeba wydłużyć okres inwestycji do półtora roku. Jeszcze przed miesiącem te same papiery dawały 7,3 proc. rentowności.

Powyżej dwóch lat

Uniserv-Piecbud (PCB0420)

Mija prawie rok od tzw. małej emisji publicznej budowlanej spółki wyspecjalizowanej we wznoszeniu kominów przemysłowych. W czasie emisji spółka oferowała 5,35 pkt. proc. ponad WIBOR 3M, dziś na rynku wtórnym można liczyć na 4,23 pkt. proc. marży, czyli 5,9 proc. rentowności brutto.

Victoria Dom (VID0221)

Przed rokiem z małej publicznej emisji deweloper pozyskał 6 mln zł z oferowanych 10,5 mln zł.

W kolejnych emisjach prywatnych wyniki zapisów były znacznie lepsze i dziś te same papiery dają 5,5 proc. rentowności brutto i 3,84 pkt. proc. rzeczywistej marży, a chętnych zabrakło, gdy oferowano 4,25 pkt. proc. marży ponad WIBOR. © Ⓟ

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Szweda

Polecane