Szokująca kampania ostrzega przed fake newsami

DI, PAP
07-05-2018, 22:00

„Bzdura wpędzi nas do grobu” — to hasło kampanii Krajowej Izby Lekarskiej we Włoszech, która walczy z przesądami i fałszywymi, zamieszczanymi w internecie informacjami na temat zdrowia.

W ramach kampanii przygotowano billboardy oraz ogłoszenia prasowe. Lekarze wybrali szokującą formę przekazu — ich apelom: „Nie ufajcie bzdurom w sieci. Pytajcie zawsze lekarza” towarzyszą obrazy nagrobków i umieszczonych na nich napisów. Na nagrobku, o który oparto pluszowego misia, widnieje epitafium: „Nie zaszczepili mnie ze strachu przed autyzmem”, na innych: „Leczyłem raka sodą oczyszczoną”, „Kupiłem w sieci >>cudowne lekarstwo”, „Przeczytałem, że dieta z 6 jajkami dziennie odchudza”. Do kampanii przyłączyło się już 30 lokalnych izb lekarskich. Jej celem jest uwrażliwienie opinii publicznej na fałszywe informacje o zdrowiu, dietach kuracjach oraz zwalczanie tego zjawiska.

— To cmentarz zdrowia, kampania, która w zwięzły, lapidarny sposób ostrzega przed niebezpieczeństwem oszukańczych kuracji, reklamowanych w kuszący sposób — powiedział Cosimo Nume, jeden z inicjatorów akcji billboardowej.

Filippo Anelli, prezes krajowego związku izb lekarskich, wyjaśnił, że tak szokującą formę wybrano po to, aby obywatele przestali lekceważyć zagrożenia i nie sięgali do niewiarygodnych źródeł po informacje o zdrowiu. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Szokująca kampania ostrzega przed fake newsami