Sztuczna inteligencja wchodzi na rynek pracy

opublikowano: 07-06-2017, 18:40
aktualizacja: 07-06-2017, 18:41

Firma Connectis we współpracy z Politechniką Warszawską rozpoczyna realizację projektu, którego celem jest stworzenie systemu zwiększającego precyzję rekrutacji m.in. zespołów IT.

Przedstawiciele Connectis, spółki zajmującej się tworzeniem oprogramowania, realizującej projekty na zlecenie zewnętrznych firm, zauważyli na rynku potrzebę szybkiego i precyzyjnego doboru specjalistów IT do konkretnych projektów czy stałej współpracy z firmami. Ich zdaniem, rozwiązaniem problemu może być automatyzacja część procesu rekrutacyjnego - poszukiwania specjalistów i analizy ich kompetencji. W jaki sposób? Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji. 

iStock

Możliwości stworzenia takiego systemu informatycznego Connectis przeanalizuje - w ramach projektu badawczego dofinansowanego z pieniędzy unijnych - wspólnie z naukowcami z Politechniki Warszawskiej. W myśl konceptu, zaawansowane algorytmy będą zdolne do przeprowadzenia analizy potrzeb danej firmy i doboru odpowiednich kandydatów do pracy. Będą oni wyszukiwani m.in. na podstawie informacji dostępnych w internecie. Rozwiązanie ma na bieżąco aktualizować  dane kandydatów i „uczyć się” trafnego dopasowywania ich do konkretnych projektów.  Jeśli założenia okażą się trafne, system w przyszłości będzie mógł zostać wykorzystany również w innych branżach. 

- Szacujemy, że taka opcja dziesięciokrotnie skróci czas wyszukiwania właściwego eksperta do danego projektu. Wykorzystując tzw. web mining i web harvesting, będziemy w stanie znaleźć dużo więcej informacji o kandydacie w internecie, niż on sam wpisuje do CV. Wielokrotnie nie podajemy wszystkich naszych osiągnięć, pomijamy fakt udzielania się na forach internetowych czy pracy przy niszowych projektach. Ta funkcjonalność sprawi również, że pracodawcy będą mogli sprawdzić, czy nasze CV zawiera wiarygodne informacje, czy faktycznie braliśmy udział w danym kursie lub uczestniczyliśmy w konkretnej konferencji – zaznacza Michał Gierczak, prezes Connectis. 

Prace badawcze zostaną zakończone w trzecim kwartale 2018 r.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane