Szybsza ekspansja

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 2005-03-08 00:00

Fiolet zamierza w tym roku pięciokrotnie zwiększyć sieć punktów. Wpuści nowych partnerów.

Pół roku temu wystartował na rynku Fiolet, specjalizujący się w sprzedaży usług finansowych, a już w tym roku chce stworzyć jedną z największych w kraju sieci sprzedaży.

— Pod koniec grudnia, po pięciu miesiącach od startu, mieliśmy 200 punktów sprzedaży. Do końca roku chcemy mieć ponad 1000 punktów — mówi Jacek Kaczmarek, odpowiedzialny za kontakty z mediami.

Do tej pory jedynym partnerem spółki był Getin Bank, a przede wszystkim jego część odpowiedzialna za kredyty hipoteczne — Dom Bank, podobnie jak Fiolet obecny jest na rynku od sierpnia 2004 r. W zeszłym roku udzielił 86,7 mln zł kredytów hipotecznych, co stanowiło około 40 proc. sprzedaży Dom Banku.

— Planowaliśmy, że w tym roku sprzedamy kredyty hipoteczne na blisko 280 mln zł. Jednak już w styczniu zaoferowaliśmy je na 30 mln zł, co oznacza, że całoroczny plan może zostać przekroczony — uważa Jacek Kaczmarek.

W tym roku spółka wprowadziła do oferty kredyty gotówkowe Getin Banku. Ma zamiar sprzedawać pełną ofertę kredytów dla klientów indywidualnych. Chce też nieco uniezależnić się od jednego partnera.

— Rozmawiamy z trzema bankami o sprzedaży ich produktów w naszej sieci. Negocjujemy również z towarzystwami ubezpieczeniowymi, gdyż interesuje nas wejście na rynek bancassurance — podkreśla Jacek Kaczmarek.