T-Mobile powalczy o względy firm

Magdalena WierzchowskaMagdalena Wierzchowska
opublikowano: 2013-03-06 00:00

PTC rzuca rękawicę usłudze Orange Open w sektorze przedsiębiorstw. Wprowadzi też dla firm usługę w chmurze.

PTC, operator sieci T-Mobile, ostro wchodzi w sprzedaż usług dla firm. Oferuje usługę konkurencyjną do Orange Open, z którym telekom Macieja Wituckiego był do tej pory jedyny na rynku. To telefonia stacjonarna, komórkowa, internet stacjonarny i mobilny. W przeciwieństwie do Orange, T-Mobile nie będzie oferował telewizji. Nie oferuje też tej usługi mniej lukratywnym klientom indywidualnym.

— Mamy 1 tys. handlowców zajmujących się sprzedażą usług dla firm. Właśnie podpisaliśmy pierwsze umowy — mówi Miroslav Rakowski, prezes PTC.

Deutsche Telekom, właściciel T-Mobile, mocno stawia na usługi szybkiego stacjonarnego internetu. Spółka Miroslava Rakowskiego była jednym z nielicznych oddziałów koncernu, który nie miał do tej pory odnogi stacjonarnej z prawdziwego zdarzenia. Teraz chce wykorzystać posiadane przez siebie sieci światłowodowe, przekonując, że jest ich wystarczająco dużo, by obsłużyć klientów korporacyjnych (brakujące połączenia bezpośrednio do klienta uzupełni radioliniami).

— W kwietniu uruchomimy usługę „w chmurze”. Klient biznesowy otrzyma kompleksową ofertę z zakresu ICT, w ramach której skupiamy się na technologiach komunikacyjnych. W tym roku ta usługa da nam kilkadziesiąt milionów złotych przychodów — mówi Miroslav Rakowski.

T-Mobile pokaże usługę finansową w drugiej połowie roku. Ma być to dalszy krok po uruchomionych w ubiegłym roku płatnościach zbliżeniowych NFC.

— Chcemy powiązać płatności za aplikacje z billingiem operatora. Pojedyncze kwoty to rząd kilku złotych, ale to w rzeczywistości ogromny rynek. Ludzie nie kupują aplikacji, bo nie ma prostej metody płatności za nie — mówi Miroslav Rakowski.

T-Mobile chce też podpisać umowę z partnerem w sprawie smart gridu, który umożliwi ofertę usługę inteligentnego domu. Pokaże też partnera w zakresie monitoringu obiektów w ruchu (korzystają z tych usług np. firmy spedytorskie). Ciekawe mogą być też usługi zdalnej ochrony zdrowia — telemedycyna i telemonitoring.