T-Mobile ukarany za podwyżki

opublikowano: 14-01-2016, 22:00

Podwyżka abonamentu może się skończyć dla telekomu 4,5 mln zł kary i większymi rekompensatami dla klientów. Będzie odwołanie.

Wyłamanie się z rynkowego trendu może drogo kosztować T-Mobile Polska. Telekom z niemieckim kapitałem w drugiej połowie 2014 r. poinformował część klientów, że w związku ze zmianami taryf proponuje im przejście na inne, nowe plany — lub podwyżkę abonamentu o 5 zł. Na rynku był to ewenement, bo telekomy w ramach ostrej walki cenowej długo zajmowały się wyłącznie obniżaniem podstawowych stawek.

T-Mobile tłumaczył to wtedy „chęcią uproszczenia taryf”. Teraz ten ruch odbija mu się czkawką. W czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował o nałożeniu na T-Mobile 4,5 mln zł kary za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów poprzez „bezpodstawną zmianę wysokości abonamentu”, a także naruszenie „dobrych obyczajów”.

— Konsumentom została odebrana możliwość korzystania z usług telekomunikacyjnych świadczonych przez operatora na warunkach, jakie przewidywała zawarta umowa — mówi Łukasz Wroński, zastępca dyrektora departamentu ochrony interesów konsumentów w UOKiK.

Na tym się nie kończy, bo zgodnie z decyzją urzędu antymonopolowego T-Mobile powinien też wypłacić każdemu klientowi, który dostał informację o zmianie wysokości abonamentu, 65 zł rekompensaty — niezależnie od tego, czy zgodził się na płacenie wyższego abonamentu, przeszedł na inną taryfę, czy rozwiązał umowę. Nie wiadomo, do ilu dokładnie klientów T-Mobile wysłał informację, ale można zakładać, że skala ewentualnych rekompensat będzie jeszcze większa od kary nałożonej przez urząd. Decyzja UOKiK nie jest ostateczna — telekom może się jeszcze od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Już zapowiedział, że to zrobi, bo uważa karę za bezpodstawną.

„Interpretacja prawa przedstawiona przez UOKiK nie znajduje oparcia w przepisach prawa unijnego, krajowego oraz w stałej praktyce urzędów czy operatorów telekomunikacyjnych i odwołamy się od niej do sądu. Wprowadzając zmiany, spełniliśmy wszystkie warunki wymagane Prawem Telekomunikacyjnym, co potwierdzają ekspertyzy wybitnych prawników. Również Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej prezentował stanowisko popierające naszą interpretację” — głosi stanowisko T-Mobile Polska. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu