T-Mobile zamierza być prostszy

opublikowano: 13-09-2016, 22:00

Operator, który przoduje na rynku w traceniu klientów, upraszcza taryfy i stawia na indywidualne dopasowanie oferty.

W krajowej wielkiej czwórce operatorów telekomunikacyjnych T-Mobile jest tym, którego kondycja pozostawia najwięcej do życzenia. W statystykach przenoszenia numerów magentowy operator regularnie wypada najsłabiej (przejmuje najmniej numerów od konkurentów i traci najwięcej na ich rzecz). Kierujący firmą od połowy ubiegłego roku Adam Sawicki zapowiadał, że „T-Mobile jest teraz czelendżerem i przełamie spadkowy trend”. Elementem walki o klientów jest powakacyjna ofensywa marketingowa — we wtorek telekom przedstawił nową ofertę abonamentową, ograniczoną do zaledwie trzech planów taryfowych.

— Na rynku przez lata toczyła się walka na taryfy, którestały się nadmiernie skomplikowane, nikt ich w końcu nie rozumiał, a operatorzy faktycznie zarabiali na tym, że klienci mieli taryfy niedobrane do potrzeb. Chcemy z tym skończyć — mówi Adam Sawicki. Telekom kusi nowych klientów m.in. dużymi pakietami internetu i zwolnieniem z limitu transferu danych wybranych aplikacji, takich jak Facebook czy Twitter.

— Na rynku kończy się era ścigania się o 5 zł mniej. Teraz można płacić o 5 zł więcej za wielokrotnie większą wartość — twierdzi Elżbieta Wójcik, dyrektor ds. rynku prywatnego w T-Mobile. Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile. Zakwestionowano uruchamianie przez firmę dodatkowo płatnych usług bez wyraźnej zgody konsumentów. Chodziło m.in. o serwis Granie na czekanie, który był domyślnie aktywowany przy zawarciu umowy lub doładowaniu konta, a konsument musiał za niego dodatkowo płacić, o ile sam nie zrezygnował z usługi, np. wysyłając esemesa lub kontaktując się z biurem obsługi klienta. T-Mobile twierdzi, że klienci byli informowani o zasadach świadczenia usług i sposobie ich dezaktywacji. Telekom „zamierza współpracować z UOKiK w celu wyjaśnienia wszystkich wątpliwości urzędu”. © Ⓟ

11,635 mln Tylu klientów miał na koniec pierwszego półrocza T-Mobile Polska.

1,6 proc. To o tyle mniej niż kwartał wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu