Ta wiedza nie stanieje

DCZ
opublikowano: 05-05-2011, 14:10

Studia MBA są bardzo zróżnicowane co do jakości i ceny. Można zdobyć dyplom za 7 tys. albo za ponad 100 tys. zł.

Studia MBA to kosztowna inwestycja w zawodową przyszłość. Średnia opłata w Polsce wynosi prawie 40 tys. zł, ale rozpiętość cen jest duża: od 7,5 tys. do prawie 112 tys. zł - wynika z badania Edu.pracuj. pl. Zainteresowani mają do wyboru kilkadziesiąt ofert w całym kraju. Najwięcej programów MBA - 12 - proponują uczelnie na Mazowszu. I mimo dużej konkurencji średnia cena programu jest tu najwyższa w kraju.
Wysokość czesnego nie musi się przekładać na jakość oferty edukacyjnej, ale w warunkach konkurencji jest sygnałem dla potencjalnych kandydatów.
- Takie studia muszą być drogie, bo często wymagają sprowadzenia przynajmniej części wykładowców z zagranicy. Są najbardziej elitarne, a co elitarne, musi kosztować. Podczas studiów przygotowuje się dużo prac analityczno-doradczych, które wymagają solidnych źródeł i równie solidnego sprawdzenia przez wykładowców. Mają też aż 570 godzin dydaktycznych w półtora roku, podczas gdy roczne studia podyplomowe to zwykle około 180 godzin - mówi Ewa Barlik z Akademii Leona Koźmińskiego (ALK).
Na drugim miejscu pod względem liczby oferowanych programów studiów MBA jest Wielkopolska (pięć), a na trzecim ex aequo Małopolska, Łódzkie i Dolny Śląsk (po cztery). Są też regiony, w których jest tylko jeden program MBA lub nie ma ich wcale, co oznacza, że kandydaci nie mają wyboru lub muszą rozważyć naukę w znacznej odległości od miejsca zamieszkania.
Standardowe programy MBA trwają najczęściej cztery semestry, choć zdarzają się też studia dwusemestralne. Najdroższe studia MBA oferują warszawskie uczelnie. Średnia cena na Mazowszu jest znacznie wyższa niż w innych regionach i wynosi ponad 57 tys. zł. Ale również w Warszawie - oraz w Łodzi i Poznaniu - można znaleźć najtańsze studia MBA za 7,5-12,5 tys. zł. W Łódzkiem najdroższy program kosztuje 68 tys. zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Kariera / Ta wiedza nie stanieje