Tablet na służbie u menedżera

opublikowano: 13-08-2014, 00:00

Mobilność: Cena, waga, procesor, a może aplikacje zabezpieczające? Jak wybierać urządzenie przenośne?

Wybór odpowiedniego sprzętu mobilnego dla menedżera czy handlowca to wbrew pozorom niełatwe zadanie. Należy zwrócić uwagę na wiele właściwości, często różnych od tych, które są istotne przy inwestycji w produkty do zastosowań prywatnych. Najważniejsze to: wydajność, niezawodność i funkcjonalność, ale nie bez znaczenia pozostaje też komfort pracy i bezpieczeństwo przechowywanych danych. Cena służbowego gadżetu — w przeciwieństwie do konsumenckich modeli — odgrywa mniejszą rolę.

Zawsze sucho, zawsze pewnie

— Kadra zarządzająca dużo podróżuje, więc biznesowy sprzęt powinien być przede wszystkim mobilny. Oznacza to małą wagę i kompaktowe wymiary. Ważny jest również czas pracy na baterii — 10 godzin bez potrzeby podłączania zewnętrznego zasilania to absolutne minimum — twierdzi Sławomir Stanik, dyrektor generalny Asus Polska.

Żywotność baterii to główny czynnik decydujący o zakupie tabletu. Wskazał na niego co trzeci uczestnik badania VDC Research, przeprowadzonego na zlecenie spółki Panasonic wśród osób odpowiedzialnych za zakup rozwiązań IT w firmach. Na drugim miejscu znalazła się niezawodność sprzętu (28 proc. odpowiedzi), na trzecim — wytrzymałość (23 proc.), a dopiero na czwartym (21 proc.) — cena. Wybierając urządzenie, decydenci uwzględniają otoczenie, w którym będzie pracowało. Na pierwszy plan wybijają się warunki atmosferyczne. 43 proc. badanych szuka sprzętu, który może niezawodnie pracować mimo bezpośredniego nasłonecznienia. Niespełna co czwarty pyta o odporność tabletu na wilgoć. Dla 30 proc. liczy się natomiast możliwość obsługi sprzętu w rękawicach. Wielu zwraca też uwagę na mocną i odporną na wstrząsy obudowę (aluminiowe wykończenie jest trwalsze od plastikowego).

— Nie dziwi, że wytrzymałość to jedno z najważniejszych kryteriów przy zakupie tabletów służbowych. Służą do pracy w terenie, więc są narażone na uszkodzenia mechaniczne lub termiczne. A awarie to nie tylko problem techniczny. Oznaczają także dodatkowe koszty wynikające z nagłych przerw w pracy i konieczności naprawy sprzętu — podkreśla Jacek Wielgus, dyrektor regionalny Panasonic Computer Product Solutions na Europę Środkową Wschodnią.

Czym jeszcze powinno się charakteryzować firmowe urządzenie? Dyrektor Stanik przypomina o dużej liczbie portów i interfejsów, takich jak USB 3.0 do szybkiego kopiowania danych, HDMI lub VGA, aby podłączyć smartfon lub tablet do projektora, czytnik kart 2w1 i gniazdo zamka zabezpieczającego. Mówi też o wydajnym procesorze, który zapewni wielozadaniowość i płynność pracy. Przykładem może być Intel Core i5 lub i7.

— W przypadku biznesowej serii ultrabooków AsusPro BU poszliśmy jeszcze dalej i wyposażyliśmy je w rozwiązanie Intel Core vPro. Pomaga to działom informatycznym chronić firmowe komputery, zautomatyzować usuwanie problemów, zlecić działania naprawcze i konserwacyjne — wskazuje szef krajowego oddziału Asusa.

Dla wygody użytkownika warto kupić sprzęt z matową matrycą z technologią IPS zapewniającą szeroki kąt widzenia (178 stopni).

— W przeciwieństwie do urządzeń konsumenckich najczęściej wyposażonych w błyszczącą matrycę matowy ekran ułatwia pracę podczas spotkań w jasno oświetlonych salach konferencyjnych. Zda też egzamin podczas podróży, np. pociągiem w słoneczny dzień. Sprawdzi się także multidotykowa matryca, która znacznie ułatwia pracę w środowisku Windows 8 Pro — zaleca Sławomir Stanik.

Obawy o bezpieczeństwo

Przez biznesowe gadżety nie powinny wypływać na zewnątrz firmowe dokumenty i dane. A o to łatwo, kiedy laptop zabiera się na spotkanie z partnerem biznesowym czy w delegację lub korzysta z niego do załatwiania spraw osobistych.

— Wszyscy eksperci ds. bezpieczeństwa IT to potwierdzą: czytnik linii papilarnych, szyfrowanie dysków twardych i system blokujący dostęp do danych w razie kradzieży lub zaginięcia urządzenia to standard — wskazuje niezbędne zabezpieczenia Andrzej Pyka, dyrektor sprzedaży rozwiązań biznesowych w polskim oddziale Toshiba Europe.

Według badania VDC Research, tablet może prowadzić do wzrostu efektywności specjalisty lub menedżera nawet o 40 proc. A to przekłada się na większą średnio o 30 proc. lojalność klientów. Natomiast ewentualna awaria urządzenia prowadzi do obniżenia produktywności pracowników mobilnych średnio o 128 minut. Dlatego warto kupić sprzęt nowoczesny, wydajny, trwały i dopasowany do potrzeb konkretnego fachowca.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane