Tablety szwankują, ale i tak je lubimy

opublikowano: 17-12-2014, 00:00

Barometr „Pulsu Biznesu”

76 proc. polskich przedsiębiorców, którzy w ostatnich dwóch latach kupili tablet, zgłasza problemy związane z ich działaniem — wynika z sondażu przeprowadzonego przez agencję badawczą Dynamic Markets na zlecenie firmy Panasonic w 11 europejskich państwach (Polska, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Belgia, Holandia Luksemburg, Włochy, Hiszpania, Rosja, Turcja). Najwięcej kłopotów użytkownikom biznesowym w naszym kraju sprawia krótka żywotność baterii (40 proc.). Narzekają też na przegrzewanie się urządzenia i pękające ekrany (po 20 proc.). Ponadto wskazują na ubogi interfejs (16 proc.) oraz podatność na usterki i wadliwy ekran dotykowy (po 12 proc.). Wśród najważniejszych kryteriów branych pod uwagę przy zakupie tabletu ankietowani wymieniali funkcjonalność i wytrzymałość. Cena ma dla nich mniejsze znaczenie.

— Przedsiębiorcy coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego, że zakup urządzenia przenośnego tańszego, ale mało funkcjonalnego lub podatnego na uszkodzenia, może przynieść firmie więcej strat niż pożytku. Częste uszkodzenia sprzętu powodują nie tylko przestoje w pracy, ale i grożą bezpowrotną utratą firmowych danych — wskazuje Jacek Wielgus, dyrektor regionalny Panasonic Computer Product Solutions na Europę Środkowo-Wschodnią. Według najnowszych międzynarodowych danych IDC, w trzecim kwartale 2014 r. w ręce użytkowników trafiło 53,8 mln tabletów. To o 5 mln więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, co oznacza 11,5-proc. wzrost sprzedaży.

— Rynek tabletów nadal rośnie, choć trudno już marzyć o wzrostach w dziesiątkach procent. Nie oznacza to, że urządzeń sprzedaje się coraz mniej. Dzisiejsze 10-15 proc. to — jeśli spojrzeć na liczby bezwzględne — nie gorszy rezultat niż wyniki sprzed dwóch, trzech lat — tłumaczy Sławomir Stanik, dyrektor regionalny Asus Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu