Targi zgromadziły 84 wystawców

Ewa Bęczkowska
30-10-2001, 00:00

W dniach 25-27 października w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki odbyły się II Międzynarodowe Targi Nieruchomości Dom i Ziemia 2001. Ich współorganizatorami był Zarząd Miasta Stołecznego Warszawy oraz Gmina Warszawa Centrum. Ofertę zaprezentowały między innymi samorządy lokalne, agencje nieruchomości, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, firmy deweloperskie, architekci, projektanci, instytucje finansowe, banki oraz firmy leasingowe, ubezpieczeniowe, doradcze i audytorskie.

Tegoroczne targi przygotowano z myślą o klientach indywidualnych. Służyła temu zorganizowana po raz pierwszy ścieżka mieszkaniowa prezentująca oferty spółdzielni mieszkaniowych i deweloperów. Zainteresowani mogli zapoznać się z ofertą mieszkań, domów i apartamentów.

Targom towarzyszyły debaty, konferencje oraz szkolenia. Tematyka debat i seminariów dotyczyła spraw interesujących przeciętnego Polaka. Ponadto dyskutowano kwestie dotyczące przyszłości centrum Warszawy, zarządzania finansami wspólnot mieszkaniowych, zagadnienia z dziedziny bezpieczeństwa obrotu nieruchomościami oraz odpowiedzialności agentów. Poruszano problemy kredytów i programów wspierania budownictwa mieszkaniowego. Nowością tegorocznych targów były bezpłatne porady prawne z dziedziny nieruchomości.

Wydarzeniem towarzyszącym targom było Forum Gmin Polskich, zorganizowane przez Fundację Promocji Gmin Polskich. Jego uczestnicy, burmistrzowie, wójtowie oraz przedstawiciele urzędów miast podjęli dyskusję nad inwestycjami w mniejszych gminach, rozwojem agroturystyki oraz skutkami wstąpienia Polski do UE dla gmin i miast. Na forum poruszono też kwestie finansowania inwestycji gminnych i pozyskiwania środków na wymienione cele z funduszy pomocowych UE. Drugiego dnia targów odbyły się szkolenia dotyczące skutecznej promocji miast i gmin w celu pozyskania inwestorów zagranicznych. Uczestników poinformowano, gdzie szukać inwestorów, jak przygotować interesującą ofertę oraz jak wyeksponować atuty gminy poszukującej inwestorów. Zaprezentowano mechanizmy skutecznej promocji w mediach i Internecie. Pomocą służyli praktycy i architekci.

Ewa Bęczkowska

e.beczkowska@pb.pl % (22) 611-62-71

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Bęczkowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Targi zgromadziły 84 wystawców