Tauron Obsługa Klienta, jako operator sieci dostępowej, chce oferować możliwie najszerszy dostęp do hurtowych usług aktywnych i pasywnych, świadczonych w oparciu o infrastrukturę sieciową oraz usługi telekomunikacyjne dla odbiorcy końcowego.
- Chcemy zaoferować naszym klientom kompleksowy zestaw produktów multimedialnych. Budowa szerokopasmowego internetu oznacza dla Taurona zaangażowanie w bezprecedensowy program rozwoju cyfrowego Polski, a równocześnie rozszerzenie aktywności biznesowej grupy na nowe obszary – mówi Filip Grzegorczyk prezes Tauron Polska Energia.
Sieć została zaprojektowana z uwzględnieniem już istniejącej infrastruktury energetycznej Tauron. Uwzględnia sieci niskiego i średniego napięcia, bliską odległość od światłowodów znajdujących się w stacjach elektroenergetycznych i dostępną kanalizację teleinformatyczną.
W lipcu 2018 roku, Tauron Obsługa Klienta otrzymał dofinansowanie w ramach konkursów Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na realizację siedmiu projektów na terenie obszarów: Rybnickiego, Katowickiego i Tyskiego, Oświęcimskiego, Krakowskiego C i Tarnowskiego B, Wałbrzyskiego A, Wałbrzyskiego B, Sosnowieckiego. Wartość dofinansowania to 188 mln zł, a wartość całego projektu 315,8 mln zł.
Termin otwarcia ofert w przetargu został ustalony na 14 grudnia. Termin realizacji umowy to październik 2021 r.