Tchibo ma już w Polsce 50 sklepów – 42 regularne i osiem outletowych. W ubiegłym roku nowe lokale otwarto w Radomiu i Olsztynie, a tymczasowe pop-upy w Poznaniu i Toruniu przekształcono w pełnoprawne sklepy. Sieć postawiła także na duże outlety – w Ptak Outlet w Rzgowie oraz w warszawskiej Galerii Północnej.
Najbardziej spektakularną metamorfozę przeszła flagowa lokalizacja przy Nowym Świecie w Warszawie.
– Sklep w pełni oddaje teraz kierunek, w jakim zmierzamy. Rozbudowana strefa kawiarni z ogródkiem może pomieścić prawie 50 osób, a dział non-food pełni rolę showroomu, gdzie klienci mogą obejrzeć naszą ofertę dostępną online i składać zamówienia przy wsparciu doradców wyposażonych w tablety – mówi Paweł Sitarski, dyrektor sklepów w Tchibo Warszawa.
Eksperymentalnym formatem jest coffee bar w centrum handlowym Gdynia Batory. Funkcjonuje jako niezależna wyspa poza głównym sklepem, a sieć bacznie analizuje jego wyniki sprzedażowe.
Więcej kawy
W tym roku Tchibo chce otworzyć sześć nowych sklepów, m.in. w aglomeracji śląskiej i w Kielcach.
– Kontynuujemy ekspansję w galeriach handlowych, ale coraz uważniej przyglądamy się także retail parkom i lokalizacjom z wejściem od ulicy – podkreśla Paweł Sitarski.
Zmiany obejmą również już działające placówki. Planowane są kolejne modernizacje, w ramach których odświeżone zostaną wnętrza i wprowadzone nowe rozwiązania aranżacyjne.
– Wracamy do naszych korzeni. Rearanżujemy przestrzenie tak, by kawa i doświadczenie jej picia były w centrum uwagi – zaznacza dyrektor sklepów w Tchibo Warszawa.
Walka o rynek
Według kawowego giganta polski rynek ma jeszcze duży potencjał. Przeciętny Niemiec wypija dziennie 3,6 filiżanki tego napoju, podczas gdy Polak – 2,42. Tchibo liczy na wzrost konsumpcji i konsekwentnie zwiększa udział kawiarni w swoich przychodach.
– Sprzyja nam to, że Polacy piją coraz więcej kawy. Wyzwaniem jest natomiast globalny wzrost cen surowca i coraz większa konkurencja – zauważa Tomasz Fajfer, dyrektor generalny w Tchibo Warszawa.
Jednym z priorytetów firmy jest obecnie rozwój e-commerce. Firma intensyfikuje działania obejmujące integrację kanałów sprzedaży, personalizację oferty i analizę danych klientów programu lojalnościowego.
– Wierzymy, że omnichannel pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów i umocnić pozycję na rynku – podkreśla Tomasz Fajfer.
Przychód Tchibo Warszawa za 2024 r. jest estymowany na ok. 720 mln z minimalnym wzrostem rok do roku na poziomie 0,6 proc. Zysk netto zwiększył się natomiast o prawie 50 do ponad 24 mln. Co ważne w 2023 r. w skład Tchibo Warszawa wchodziły kraje bałtyckie i Ukraina.
