Tchibo podkręca tempo

Łukasz RawaŁukasz Rawa
opublikowano: 2025-03-09 20:00

Niemiecka marka rozwija w Polsce nowy koncept i modernizuje istniejące sklepy. Na ten rok zapowiada sześć otwarć oraz wzmocnienie strategii omnichannel.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie są plany ekspansji Tchibo w Polsce
  • ile sklepów otworzy sieć w tym roku na polskim rynku
  • jakie są wyniki finansowe firmy
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Tchibo ma już w Polsce 50 sklepów – 42 regularne i osiem outletowych. W ubiegłym roku nowe lokale otwarto w Radomiu i Olsztynie, a tymczasowe pop-upy w Poznaniu i Toruniu przekształcono w pełnoprawne sklepy. Sieć postawiła także na duże outlety – w Ptak Outlet w Rzgowie oraz w warszawskiej Galerii Północnej.

Najbardziej spektakularną metamorfozę przeszła flagowa lokalizacja przy Nowym Świecie w Warszawie.

– Sklep w pełni oddaje teraz kierunek, w jakim zmierzamy. Rozbudowana strefa kawiarni z ogródkiem może pomieścić prawie 50 osób, a dział non-food pełni rolę showroomu, gdzie klienci mogą obejrzeć naszą ofertę dostępną online i składać zamówienia przy wsparciu doradców wyposażonych w tablety – mówi Paweł Sitarski, dyrektor sklepów w Tchibo Warszawa.

Eksperymentalnym formatem jest coffee bar w centrum handlowym Gdynia Batory. Funkcjonuje jako niezależna wyspa poza głównym sklepem, a sieć bacznie analizuje jego wyniki sprzedażowe.

Więcej kawy

W tym roku Tchibo chce otworzyć sześć nowych sklepów, m.in. w aglomeracji śląskiej i w Kielcach.

– Kontynuujemy ekspansję w galeriach handlowych, ale coraz uważniej przyglądamy się także retail parkom i lokalizacjom z wejściem od ulicy – podkreśla Paweł Sitarski.

Zmiany obejmą również już działające placówki. Planowane są kolejne modernizacje, w ramach których odświeżone zostaną wnętrza i wprowadzone nowe rozwiązania aranżacyjne.

– Wracamy do naszych korzeni. Rearanżujemy przestrzenie tak, by kawa i doświadczenie jej picia były w centrum uwagi – zaznacza dyrektor sklepów w Tchibo Warszawa.

Walka o rynek

Według kawowego giganta polski rynek ma jeszcze duży potencjał. Przeciętny Niemiec wypija dziennie 3,6 filiżanki tego napoju, podczas gdy Polak – 2,42. Tchibo liczy na wzrost konsumpcji i konsekwentnie zwiększa udział kawiarni w swoich przychodach.

– Sprzyja nam to, że Polacy piją coraz więcej kawy. Wyzwaniem jest natomiast globalny wzrost cen surowca i coraz większa konkurencja – zauważa Tomasz Fajfer, dyrektor generalny w Tchibo Warszawa.

Jednym z priorytetów firmy jest obecnie rozwój e-commerce. Firma intensyfikuje działania obejmujące integrację kanałów sprzedaży, personalizację oferty i analizę danych klientów programu lojalnościowego.

– Wierzymy, że omnichannel pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów i umocnić pozycję na rynku – podkreśla Tomasz Fajfer.

Przychód Tchibo Warszawa za 2024 r. jest estymowany na ok. 720 mln z minimalnym wzrostem rok do roku na poziomie 0,6 proc. Zysk netto zwiększył się natomiast o prawie 50 do ponad 24 mln. Co ważne w 2023 r. w skład Tchibo Warszawa wchodziły kraje bałtyckie i Ukraina.