Czytasz dzięki

Technologia ciągnie w dół parkiety w USA

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 08-09-2020, 22:17

Po przedłużonym ze względu na poniedziałkowe święto weekendzie, do gry powrócili inwestorzy handlujący na amerykańskich giełdach. Niestety w słabych nastrojach co przełożyło się na kontynuację spadków. A właściwie, wyprzedaży, gdyż skala przeceny znów była dosyć poważna.

Na zamknięciu sesji indeks Dow Jones IA tracił 2,25 proc. Wskaźnik szerokiego rynku S&P500 zniżkował o 2,78 proc., zaś technologiczny Nasdaq pikował o 4,11 proc.

NYSE, Wall Street
Zobacz więcej

NYSE, Wall Street fot. Bloomberg

Szczególnie poważnie sytuacja wygląda w segmencie spółek technologicznych, których wyceny w trakcie ostatniego rajdu zostały bardzo mocno nadmuchane. Rynek Nasdaq wszedł we wtorek oficjalnie w obszar korekty.

I tak jak w poprzednio liderem zwyżki były m.in. akcje Tesli, tak obecnie również przodują, tyle, że w gronie najmocniej przecenianych spółek. Silne korekty notowane są też w przypadku innych gigantów tworzących nieformalną grupę zwaną FAATMAN od pierwszych liter ich nazw (Facebook, Amazon.com, Apple, Tesla, Microsoft, Alphabet-Google oraz Netflix). Ich łączna wartość rynkowa zmniejszyła się od 2 września już o ponad bilion dolarów.

Wtorkowa kontynuacja spadków wspierana była obawami inwestorów o kruchość odbicia gospodarki po kryzysie wywołanym pandemią koronawirusa oraz wzrostem napięć pomiędzy dwoma największymi na świecie gospodarkami. 

Na wartości traciły wszystkie (łącznie 11) główne sektory tworzące indeks S&P500. Wśród najmocniej przecenianych oprócz wspomnianej branży technologicznej była również energetyczna Na jej niekorzyść działał spadek notowań ropy, która znalazła się na najniższym poziomie od czerwca. 

Wzrost ostrożności wśród inwestorów i pozbywanie się ryzykowanych aktywów wsparło natomiast wycenę złota, powszechnie uważanego za tzw. bezpieczną przystań w okresie niepokojów. 

Najgorszy dzień od debiutu w czerwcu 2010 r. stał się na parkiecie udziałem papierów Tesli. Ich cena momentami spadała o ponad 21 proc. Tak mocna przecena była wynikiem zaskakującej informacji, że spółka nie wejdzie jednak w skład indeksu S&P500. Podaż na tym walorze implikowana jest też sprzedażą własnych akcji, z których firma pozyskała 5 mld USD.

Cieszyć za to mogli się akcjonariusze General Motors. Największy amerykański producent samochodów drożał po informacji o zakupie 11-proc. udziałów w spółce Nikola, producencie elektrycznych pojazdów dostawczych. Wartość transakcji oszacowano na 2 mld USD.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane