Technologie konwergentne napędzają biznes

Materiał partnera strony
opublikowano: 2017-02-13 22:00

W każdym biznesie następuje moment, gdy infrastruktura firmy staje się „za ciasna” i aby wypracować więcej, należy ją rozbudować.

Dzięki technologiom konwergentnym ten proces staje się prosty i umożliwia oszczędności. Łączenie ofert internetowych, telefonicznych i telewizyjnych na bazie miksu złożonego z technologii mobilnych i stacjonarnych daje możliwość korzystania z nich wszędzie i na różnych urządzeniach. Dzięki tego typu innowacjom możliwe jest znaczne obniżenie kosztów. A inwestowaniew stałą infrastrukturę, jak np. nowa centrala telefoniczna w firmie, jest niepotrzebne.

Operatorzy telekomunikacyjni bardzo szybko reagują na pojawianie się nowych technologii. Wykorzystanie ich w ofercie dla biznesu może być bardzo szerokie. Dziś widać jedną głównie tendencję, polegającą na łączeniu i współpracy różnych technologii. Zazwyczaj to właśnie firmy są odbiorcami najnowszych technologii. Te, które nie boją się innowacji, mogą wiele zaoszczędzić. Wiele przedsiębiorstw, które dopiero wyposażają swoje siedziby i planują sieć telefoniczną oraz komputerową, wybiera takie właśnie łączone technologie.W ten sposób uługę dostępu do internetu i telefon kupują jako jeden serwis. Przy powszechnym dostępie do szerokopasmowego internetu jakość rozmów jest zadowalająca, a koszt dużo niższy. Transmisja rozmowy wykorzystuje sześć razy mniejszą przepustowość łącza, mierzoną bitami na sekundę (bps), niż np. korzystanie z Facebooka.

Konwergencja koncentruje różne technologie w jednym miejscu. Nowoczesne telefony komórkowe zostały wyposażone w aparaty fotograficzne i mogą magazynwać obrazy, filmy, muzykę i inne media. Producenci zaczęli też umieszczać w telefonach komórkowych bardziej zaawansowanefunkcje, takie jak kamery wideo, odbiorniki GPS czy przechowywanie danych. To otwiera szerokie możliwości zarówno wewnątrz firmy, jak i w relacjach z klientami. Realizowana z wykorzystaniem telefonu transmisja wideo praktycznie z dowolnego miejsca otwiera nowe możliwości. Dzięki technologiom konwergentnym przedsiębiorcy mogą wykorzystać swoje łącza internetowe również do prowadzenia tele— i wideokonferencji. Zwłaszcza jeśli wymusza to rozproszona struktura firmy. W ten sposób technologia całkowicie zmienia kontakty między centralą a oddziałami.

Odpada np. wada wielu systemów konferencyjnych,w przypadku których każdą wideokonferencję poprzedzały uzgodnienia e-mailowe i telefoniczne co do jej terminu. Obecnie oprogramowanie może być zintegrowane z komunikatorem i eliminuje ten problem. Cała grupa biorąca udział w wideokonferencjach może zostać wyposażona w kamerki internetowe, a te pozwalają uczestniczyć w rozmowach z dowolnego miejsca na świecie, ponieważ jakość sieci komórkowych jest już wystarczająca do wykorzystywania ich w ten sposób. Poprawia się także jakość obrazu — do niedawna gwarantowano wysoką rozdzielczość na monitorze komputera, obecnie można już wyświetlać wideo na 42-calowych ekranach. Korzystanie z technologii konwergentnych ma więc dla biznesu wielorakie znaczenie. Po pierwsze, to rozwiązanie uniwersalne, może zaspokoić wysublimowane potrzeby, a system jest zawsze gotowy na różne kierunki rozbudowy. Po drugie, jest on ekonomicznie efektywny, bo korzystanie z różnych technologii pozwala ograniczać koszty. Wreszcie po trzecie, technologie konwergentne zapewniają więcej bezpieczeństwa w pracy, umożliwiają bowiem korzystanie z kilku różnych dróg kontaktu, dostępnych dzięki szerokiej gamie produktów oferowanych przez operatorów.