Telbank inwestuje i tnie koszty

Agnieszka Ostojska
10-12-2001, 00:00

Telbank — firma, która w zeszłym roku zajęła drugie miejsce w rankingu „Gazele Biznesu” — mimo recesji zakończy rok 2001 podwojeniem zysku.

— Zysk netto będzie kształtował się na poziomie 18 mln zł — zapowiada Andrzej Cichy, prezes firmy Telbank.

Wysoki zysk firma osiągnęła m.in. dzięki obniżaniu kosztów.

— W grudniu 2000 r. przeprowadziliśmy się do nowo wybudowanej własnej siedziby. Dzięki temu nasze koszty obniżyły się o jedną trzecią, mimo że powierzchnia wzrosła — wyjaśnia Andrzej Cichy.

Dodaje, że do działań rozwojowych firmy należy również regularna wymiana i modernizacja urządzeń.

W minionym roku firma wiele inwestowała. Ze względu na rosnące zapotrzebowanie na usługi szybkiej transmisji danych zdecydowała się na budowę własnej ogólnopolskiej sieci o dużej przepustowości.

— Inwestycja zakłada ułożenie do końca 2002 r. 2,5 tys. km sieci. W tym roku zrealizowano już blisko 50 proc. planu. Powstaje szeroka infostrada, z której będą mogli korzystać nasi klienci — twierdzi Andrzej Cichy.

Telbank specjalizuje się w usługach głównie na potrzeby banków i instytucji finansowych. Dlatego też jego kondycja zależy od rozwoju gospodarki narodowej. Dla spółki największe znaczenie w minionym roku miało wejście w życie nowych regulacji prawnych.

— Najważniejsze z nich to prawo telekomunikacyjne, liberalizujące rynek. Nie bez znaczenia jest uchwalenie ustawy o podpisie elektronicznym — potwierdza Andrzej Cichy.

Jego zdaniem, na rozwój spółki duży wpływ ma ciągły wzrost ilości kart płatniczych, bankomatów i terminali obsługujących punkty sprzedaży. Sprzyja to wzrostowi zawieranych transakcji elektronicznych, a to oznacza coraz większe zapotrzebowanie na usługi telekomunikacyjne.

— Ważnym czynnikiem jest również to, że nasi klienci wdrażają nowe usługi. Wymagają one zastosowania nowoczesnych technologii teleinformatycznych w oparciu o bezpieczne sieci teletransmisyjne — przyznaje Andrzej Cichy.

Zdobycie jednego z czołowych miejsc w rankingu najbardziej dynamicznych firm „Gazele Biznesu” miało wpływ na działalność promocyjno-marketingową spółki.

— Wyróżnienie to przełożyło się na naszą działalność marketingową oraz politykę informacyjną skierowaną do obecnych i przyszłych klientów. Znajduje to również wyraz w postrzeganiu nas przez inne firmy — dodaje Andrzej Cichy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Ostojska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Telbank inwestuje i tnie koszty