Telekomunikacja się nasyciła

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2015-11-25 22:00

Łączna wartość polskiego rynku telekomunikacyjnego w 2015 r. sięgnie 45,5 mld zł i będzie zaledwie o 0,2 proc. wyższa niż rok wcześniej — wynika z prognoz firmy

analityczno-doradczej Audytel. Największym operatorom w większości segmentów ubywa klientów, a na dodatek muszą obniżać ceny. Poziom przychodów ratują głównie dzięki dodawaniu kolejnych usług — rozwija się m.in. dostęp do wideo na żądanie. Audytel prognozuje też, że już w przyszłym roku wartość przychodów operatorów telekomunikacyjnych z dostarczania dostępu do internetu przekroczy przychody z telefonii stacjonarnej. To w dużej mierze zasługa NGA, czyli dostępu do internetu nowej generacji: mobilnej sieci LTE czy światłowodów podłączanych do domu (FTTH). — Ważnym czynnikiem stymulującym rozwój rynku telekomunikacyjnego będzie konsolidacja rynku krajowego oraz równoległe wdrożenie modeli współdzielenia infrastruktury telekomunikacyjnej. Jest to szczególnie istotne w kontekście inwestycji w sieci dostępowe NGA oraz LTE — mówi Emil Konarzewski, partner zarządzający w Audytelu.