Teraz małe jest wielkie

MK
opublikowano: 22-08-2012, 00:00

Trzy pytania do…

..RAFAŁA KUPISA

Zobacz więcej

Rafał Kupis (fot. ARC)

eksperta ds. analityki biznesowej w IBM Polska

1 Czy średnia lub mała firma może mieć taki sam wgląd w swoje dane biznesowe i planować działania biznesowe z równą precyzją jak duże przedsiębiorstwo?

Nowoczesne systemy klasy business intelligence, podobnie jak inne narzędzia IT, są skalowalne, czyli dopasowane do wielkości firmy, profilu jej działalności, liczby klientów etc. Co równie ważne, rozwiązania te rosną wraz z przedsiębiorstwem. Przykładem jest nasza platforma IBM Cognos Express, stworzona z myślą o mniejszych przedsiębiorstwach, które chcą zaczynać od niedrogich aplikacji analitycznych i oczekują szybkiego zwrotu z takiej inwestycji. Oprogramowanie to ma modularną strukturę z wyraźnie wytyczoną ścieżką rozbudowy. Na początek można więc wdrożyć tylko jedną lub dwie funkcjonalności, choćby raportowanie i analizy, a potem dokupować dodatkowe moduły.

2 Ograniczony budżet, niska świadomość, brak wykwalifikowanych kadr informatycznych… Co najbardziej powstrzymuje mniejsze firmy przed inwestowaniem w IT?

Zerwijmy ze stereotypem, według którego zaawansowane technologie są wyłącznie dla korporacji. Sektor MŚP zawsze był ważnym klientem, jeśli chodzi o rozwiązania sprzętowe, systemowe, a ostatnio dużo inwestuje także w oprogramowanie. Jednym z powodów są właśnie ograniczenia budżetowe. Mając do dyspozycji nowe urządzenia i aplikacje, które zresztą można kupić na raty, łatwiej zarządzać finansami firmy i redukować koszty jej działalności. Niska świadomość to kolejny mit. Mniejsi przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę, że bez informatyki wypadną z rynku. A brak personelu, który znałby się na najnowszych technologiach? Takie rozwiązania jak Cognos Express można zainstalować w godzinę, nie wymagają obsługi informatycznej, czyli potrzebne raporty i analizy użytkownik uzyskuje samodzielnie, bez pomocy personelu IT.

3 Czy firma licząca 20-30 osób powinna już myśleć o inwestycji w zaawansowany system do analityki biznesowej?

Zatrudnienie, przychody, liczba klientów — te czynniki są, oczywiście, ważne. Kluczowa jest jednak nie wielkość przedsiębiorstwa, ale to, co dzięki danemu narzędziu czy technologii chce ono osiągnąć na rynku. Jeśli koszty licencji choćby tylko na 5-10 osób okażą się niższe od korzyści, jakie w określonym czasie firma dzięki niej może uzyskać, warto rozważyć zakup takiego oprogramowania.

Spotkanie online dla MSP

Zapraszamy na kolejne spotkanie online z ekspertami IBM — na temat planowania i analizy w małej i średniej firmie. Czekamy na Państwa 4 października o godz. 10. Więcej informacji na: http://forummsp.pb.pl/

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu