Tesla przeprosiła państwową chińską sieć przesyłu energii

opublikowano: 02-02-2021, 11:15

Tesla publicznie pokajała się przed State Grid Corp. of China po pojawieniu się nagrania wideo, w którym jej pracownik tłumaczy właścicielowi nowego auta Model 3, że to zbyt duże napięcie w sieci uszkodziło jego elektryczny samochód.

Sprawa stała się głośna gdy lokalne media zaczęły informować, że właściciel nowej Tesli Model 3 po naładowaniu jej na jednej ze stacji publicznych nie mógł uruchomić auta, a pracownik Tesli, do którego się zgłosił stwierdził, że powodem spalenia prostownika są niestabilne parametry prądu w państwowej sieci przesyłowej.

Oddział State Grid Corp. of China w miejscowości Nanchang zaprzeczył twierdzeniom pracownika Tesli. Oświadczył, że sieć przesyłowa ma stabilne napięcie i nie zostały wykryte żadne nieprawidłowości.

Tesla wyjaśniła, że opublikowane nagranie pokazuje tylko część rozmowy klienta z pracownikiem spółki. Podczas rozmowy miał wskazać więcej możliwych powodów uszkodzenia auta.

- Jest nam bardzo przykro z powodu nieporozumienia i chcemy przeprosić Sieć Energetyczną Nanchang za spowodowane niedogodności – głosi oświadczenie Tesli. – Już rozwiązaliśmy problem klienta i sprawdzamy powody usterki – dodaje.

Chiny to ważny rynek dla Tesli. Spółka Elona Muska sprzedała tam ponad 120 tys. aut w 2020 roku. Sprzedaż aut tzw. nowej energii ma wzrosnąć w Chinach w tym roku o 40 proc. do 1,8 mln pojazdów.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane