TFI Superfund odpowiada klientom

Anna Borys
10-10-2007, 00:00

TFI Superfund uważa, że komunikacja z klientami jest bez zarzutu. Podkreśla, że żaden problem nie pozostaje bez odpowiedzi.

TFI Superfund uważa, że komunikacja z klientami jest bez zarzutu. Podkreśla, że żaden problem nie pozostaje bez odpowiedzi.

28 września, w artykule „Superfund zawodzi klientów”, napisaliśmy, że klienci nie są usatysfakcjonowani komunikacją z przedstawicielami towarzystwa. Opisaliśmy przykład klientki, która chciała szczegółowych wyjaśnień, dlaczego wartość jednostek inwestycyjnych towarzystwa spada. Wówczas stopa zwrotu produktu o najbardziej agresywnej strategii w 2006 r. (Superfund C) wynosiła -18,03 proc., a stopa zwrotu produktu Superfund A wynosiła -9,47 proc.

Klientka nie była zadowolona z wyjaśnień przedstawicieli towarzystwa. TFI zapewnia jednak, że o specyfice jego produktów klienci są dokładnie informowani.

— Na wszystkie kierowane do nas pytania i wątpliwości inwestorów udzielane są odpowiedzi. Informacje na temat polityki inwestycyjnej oraz ryzyka związanego z inwestowaniem w nasze produkty zawarte są w prospektach informacyjnych i sprawozdaniach finansowych, a także w formularzach nabycia — powiedział Dariusz Wieloch, członek zarządu Superfund TFI.

Towarzystwo dodaje, że co miesiąc publikuje raport z zarządzania, w którym zamieszczona jest informacja o rynkach, na jakich inwestowały fundusze.

— We wrześniu osiągnęliśmy zyski na inwestycjach w kontrakty terminowe na soję, metale, euro i indeksy giełdowe, a ponieśliśmy straty na rynkach surowców energii. W portfelu zarządzanym przez Superfund znajdowały się również kontrakty terminowe na obligacje i krótkoterminową stopę procentową, ale te pozycje nie miały większego wpływu na wyniki naszych funduszy — wyjaśnia Dariusz Wieloch.

Istotnie w raporcie wrześniowym podane są pozycje, jakie towarzystwo zajmowało na konkretnym rynku. Brakuje jednak informacji, ile dokładnie zainwestowa- ło i jakie wyniki miało na poszczególnych lokatach. Klienci chcieliby o tym wiedzieć.

— Żaden fundusz nie podaje dokładnych wartości lokat codziennie, ze względu na poufny charakter takich informacji. Wartość pozycji zajętych na poszczególnych rynkach, znajdujących się w portfelu funduszy Superfund, publikowana jest co pół roku w sprawozdaniach finansowych, co jest standardem. Dokładnie w taki sam sposób postępują inne TFI — informuje Dariusz Wieloch.

Superfund dodaje, że system inwestycji towarzystwa jest tak skonstruowany, że sprawdza się w silnych trendach.

— Inwestorom rekomendujemy przynajmniej 3-letni horyzont inwestycyjny i zaangażowanie w nasze produkty na poziomie nie wyższym niż 25 proc. posiadanych aktywów. Tak zbudowane portfele w ostatnich kilkunastu latach dawały wyższe stopy zwrotu niż te złożone tylko z tradycyjnych instrumentów. Potwierdzają to bardzo dobre wyniki osiągnięte przez Superfund podczas kryzysów, takich jak w 1998 r. czy w latach 2000-02 — mówi Maciej Brysławski, wiceprezes zarządu Superfund TFI.

Superfund zapowiada wdrożenie elektronicznego kanału dystrybucji oraz modernizację strony internetowej tak, by klientowi było łatwiej korzystać z informacji tam zamieszczonych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Borys

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / TFI Superfund odpowiada klientom