3R Games, giełdowa spółka tworząca gry na platformy wirtualnej rzeczywistości, powstała z połączenia notowanej na GPW od 2012 r. Hubstyle oraz 3R Studio. Największym jej akcjonariuszem jest PlayWay. Znaczący pakiet akcji posiada też Dawid Urban, znany z inwestycji m.in. w notowany na GPW Groclin. Wkrótce jego zaangażowanie ma się zwiększyć — zgodnie z uchwałą zarządu inwestor obejmie 2 mln akcji serii L po 0,7 zł.
Producent gier kończy prace nad autorską wersją VR jednego z największych polskich hitów sprzedażowych ostatnich lat — gry „Thief Simulator”, która ukaże się na produkowany przez firmę Meta zestaw gogli Oculus Quest 2.
Symulator złodzieja, którego wydawcami są PlayWay i Console Labs, a producentem Noble Muffins, sprzedał się w nakładzie ponad 2,1 mln. Premiera gry w wersji na VR pierwotnie była zapowiedziana do końca pierwszego kwartału, ale prace nieco się wydłużyły. W najbliższym czasie tytuł zostanie przedłożony do certyfikacji niezbędnej przed umieszczeniem go w sklepie Oculus Quest.
— Rodzime przykłady pokazują, że presja sztywnego terminu premiery często odbija się na jakości produktu, a ponieważ „Thief Simulator VR: Greenview Street” to nasz VR-owy debiut, chcemy przygotować się do niego jak najlepiej. Liczymy, że premierę uda się zrealizować jeszcze w pierwszym półroczu, ale przypadku dokładnej daty musimy działać w porozumieniu z Meta i mieć na względzie kalendarz wydawniczy sklepu Oculus — mówi Piotr Surmacz, który od 1 marca jest prezesem 3R Games.

Nowy prezes 3R Games to kompozytor, dźwiękowiec, scenarzysta, projektant gier i producent multimediów. Współautor 15 gier komputerowych. Współtworzony przez niego VR-owy „Yupitergrad”, którego producentem jest Gamedust, od ponad roku utrzymuje się na liście Top 20 gier platformy Oculus Quest.
3R Games pierwsza grę na VR wyda samodzielnie, przy wsparciu swojego największego akcjonariusza — PlayWaya. Koszty produkcji i marketingu gry mają się zamknąć w przedziale 1,5—1,7 mln zł.
Zgodnie z warunkami zawartej umowy spółce 3R Games nie przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe za port gry na VR, jest natomiast uprawniona do 80 proc. przychodów osiągniętych ze sprzedaży tytułu.
3R Games na razie skupia się na porcie gry na Oculus Quest 2, bo uważa go za najbardziej dochodowy kanał sprzedaży gier VR-owych.
— Z danych Steam Hardware Survey za luty wynika, że Quest to już niemal 50 proc rynku wszystkich urządzeń VR. Potwierdzają to dane sprzedażowe, według których tylko w 2021 r. Meta sprzedała około12 mln egzemplarzy gogli. Tym niemniej obserwujemy rozwój innych urządzeń i platform, a nasze kolejne tytuły będą produkowane tak, aby jednocześnie mogli w nie zagrać użytkownicy różnych platform i gogli — mówi prezes.
W kolejnych miesiącach po premierze 3R Games zamierza dostarczać graczom rozszerzenia do gry.
Port „Thief Simulatora” to dla 3R Games obecnie najważniejszy projekt, ale równolegle od jesieni 2021 r. spółka pracuje nad koncepcją własnej gry, która ma czerpać z najlepszych rozwiązań VR-owej rozgrywki. Na razie szczegóły nowego projektu objęte są tajemnicą.