TikTok chce konkurować z Twitterem. Uruchomił posty tekstowe

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-07-25 16:56

Chińska aplikacja do publikowania krótkich filmów TikTok umożliwiła użytkownikom tworzenie postów zawierających wyłącznie tekst. To kolejna próba firmy zajmującej się mediami społecznościowymi, w której zamierza wykorzystać zamieszanie na Twitterze od czasu wykupienia go przez Elona Muska w zeszłym roku – podaje agencja Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Logo spółki ByteDance, która jest właścicielem TikToka
Logo spółki ByteDance, która jest właścicielem TikToka
fot. THOMAS SUEN / Reuters / Forum

Ogłoszone w poniedziałek posunięcie pozwoli użytkownikom TikToka wybierać spośród różnych środowisk dla swoich postów tekstowych. Mogą one zawierać hashtagi i umożliwiać oznaczanie innych użytkowników. Posty wyglądają podobnie do Instagram Stories oraz posiadają limit 1000 znaków.

Meta Platforms również zainteresowana konkurowaniem z TikTokiem

Prezes Meta Platforms, Mark Zuckerberg, uruchomił w lipcu Threads, kolejną aplikację tekstową, która może stanowić zagrożenie dla Twittera Muska.

W poniedziałek Elon Musk zmienił nazwę Twittera na X i usunął kultowe logo niebieskiego ptaka.