
Aplikacja z krótkimi filmami zamierza powtórzyć amerykański sukces chińskich platform zakupowych Shein i Temu i będzie odpowiedzialna za przechowywanie i wysyłkę produktów w imieniu producentów i handlowców w Chinach.
Ruch ten ma miejsce w czasie, gdy TikTok stoi w obliczu wzmożonej kontroli ze strony amerykańskich urzędników w związku z obawami dotyczącymi bezpieczeństwa danych. Firma walczy o zapobieżenie zakazowi w kraju po tym, jak ustawodawcy wprowadzili ustawę, która przyznałaby administracji Bidena uprawnienia do blokowania aplikacji stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Imponujące przychody TikToka
TikTok zgromadził ponad 150 milionów użytkowników miesięcznie w USA, budząc obawy dotyczące dostępu Chin do gromadzonych danych.
Przychody spółki ByteDance, będącej właścicielem TikToka, wzrosły o ponad 30 proc., przekraczając 80 mld USD w 2022 r., dorównując wynikowi największego rywala Tencent Holdings.
Spółka ByteDance zwiększyła przychody z około 60 mld USD w 2021 roku. Ten dwucyfrowy wzrost przebił wyniki większości światowych liderów internetowych, w tym Meta Platforms i Amazon.com. Przychody ByteDance są obecnie prawie na poziomie spółki Tencent (odpowiadającej za WeChat), której przychody w zeszłym roku osiągnęły pułap 554,6 miliardów juanów (80 mld USD).