TNT z Japan Post

Dorota Gąsowska
17-11-2005, 00:00

Rynek azjatycki rozwija się najszybciej na świecie. Jego potencjał chce wykorzystać m.in. TNT.

TNT i Japan Post zdecydowały się na zacieśnienie współpracy. Oba przedsiębiorstwa liczą, że dzięki temu umocniona zostanie ich pozycja na rynku usług kurierskich i logistycznych w Azji i rejonie Pacyfiku. Fundamentem rozpoczętej współpracy będzie globalna sieć operacyjna TNT i silna pozycja japońskiej poczty.

Kolejny etap

Firmy powołają spółkę joint venture, która ma się opierać na zasobach i międzynarodowym doświadczeniu TNT oraz pozycji Japan Post i jej silnych relacjach z japońskimi korporacjami. Partnerstwo obu firm ma dotyczyć zarówno segmentu usług kurierskich, jak obsługi logistycznej.

— Ta współpraca stanowi kolejny etap naszej międzynarodowej strategii i jest wyrazem realizacji rosnących ambicji TNT, związanych z regionem Azji i Pacyfiku. Kooperacja Japan Post i TNT to połączenie doświadczenia, reputacji i możliwości operacyjnych. Chcemy wykorzystać szansę, jaką niesie wzrost rynków w tym regionie — przekonuje Peter Bakker, dyrektor zarządzający TNT.

W dziedzinie usług kurierskich widocznym efektem współpracy obu przedsiębiorstw będzie dostarczanie przesyłek klientów z całej Japonii realizowane przez TNT. Następnie współpraca zostanie rozszerzona na cały region Pacyfiku.

Prywatyzacja

Kurier już rozpoczął niezbędne modyfikacje swojej sieci operacyjnej. Początkowo usługa będzie dostępna tylko dla przesyłek nadanych przez Japończyków do Europy. Od sierpnia prowadzony jest program pilotażowy, który potwierdził terminowość dostaw realizowanych przez TNT. Współpraca w zakresie logistyki natomiast — która będzie bazowała na logistycznym know-how kuriera i potencjale biznesowym japońskiej poczty — początkowo obejmie tylko Japonię.

— Wierzymy, że kooperacja z TNT — jednym z czterech światowych integratorów usług logistycznych — dynamicznie się rozwinie, tworząc silną podstawę do wejścia poczty japońskiej na światowe rynki. Tym samym rzucamy wyzwanie szybko rozwijającemu się rynkowi usług kurierskich i logistycznych Azji i Pacyfiku — mówi Masaharu Ikuta, prezes Japan Post.

Został już utworzony specjalny zespół zadaniowy, który ma nadzorować współpracę firm. Ponadto w ubiegłym miesiącu japoński parlament przyjął projekty ustaw dotyczące prywatyzacji poczty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Gąsowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / TNT z Japan Post