To e-nabywca decyduje o sposobie odbioru paczki

Partnerem publikacji jest DPD POLSKA
opublikowano: 06-09-2022, 10:51
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Komentarz partnera rankingu e-Gazele Biznesu - Rafała Nawłoki, prezesa zarządu DPD Polska.

Ostatnie lata przyczyniły się do trwałych zmian nawyków zakupowych, a w efekcie do wzmocnienia rynku e-commerce. W trakcie pandemii dla wielu kupujących kanał online stał się pierwszym, a często także jedynym możliwym sposobem dokonywania zakupów, co przełożyło się na postrzeganie usług kurierskich i stawiane im wymagania.

Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska
Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska

W efekcie dziś to konsument decyduje gdzie, kiedy i jak odbierze swoją przesyłkę, a rolą firmy kurierskiej jest znaleźć odpowiedź na te oczekiwania.

Dostawy poza miejscem zamieszkania

Trafna diagnoza potrzeb to ważna zdolność w czasach dynamicznych i nieoczekiwanych zmian. Podstawowym wyzwaniem branży jest umiejętne personalizowanie oferty usług kurierskich wobec rosnących wymagań e-nabywców, którzy oczekują wygodnych doręczeń w rozsądnej cenie, zgodnych z ich indywidualnym trybem życia. To konsument decyduje o całym procesie logistycznym, począwszy od wyboru usługodawcy, skończywszy na wyborze spośród trzech podstawowych opcji doręczenia: kurier, punkt, automat. Coraz częściej w modelu zakupowym zaznacza się opcja zwrotu lub obrót „second hand”. Konsumenci oczekują, że będą mogli szybko i sprawnie nadać niechciany artykuł lub nieużywany produkt, korzystając z rozbudowanej sieci punktów nadawczych i intuicyjnej procedury.

W DPD Polska kierujemy się hasłem „W DPD to ty decydujesz, jak dostarczymy twoją paczkę” i dajemy konsumentom wybór spośród różnych możliwości odbioru i nadania paczki – od doręczeń kurierskich typu door-to-door lub do tzw. safe place, po odbiory w liczącej ponad 10 tys. punktów sieci DPD Pickup. Gęsta sieć punktów obejmująca również automaty paczkowe jest nieoceniona szczególnie w czasie wzmożonego zainteresowania e-commerce, czyli w okresie sezonowych szczytów paczkowych. W ramach personalizacji usług DPD Polska rozwija także interaktywne narzędzia włączające odbiorcę w logistykę doręczenia, m.in. aplikację DPD Mobile i wygodne narzędzie do nadawania paczek: nadaj.dpd.com.pl.

Zgłoś firmę do rankingu najbardziej dynamicznych firm e-commerce w Polsce - e-Gazel Biznesu 2022 >>

Z dostawą do domu

Bezpieczne dostawy pod drzwi zachęciły do zakupów online także nowe grupy e-kupujących. Jedną z nich są seniorzy, dla których dostawa do domu w czasach pandemii stanowiła wyraźne ułatwienie. Inną ważną niszą okazały się doręczenia żywności w kontrolowanej temperaturze, które są oferowane już w 6 miastach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane