Lis posiada ponad 11 lat doświadczenia w komunikacji marketingowej, które zdobywał w sieciowych jak i niezależnych agencjach takich jak Ogilvy Public Relations, Perspektywa Studio Architektury Marki, Euro RSCG Sensors oraz Business Communications Associates.
W swojej karierze doradzał takim firmom, markom i instytucjom jak Absolut, Cemex, CowParade, Ford, Grycan, IBM, Orco Property Group, Pilsner Urquel, Lee, Nestle, Peroni Nastro Azzurro, PL.2012, PKO Bank Polski, Provident, Ministerstwo Finansów, Sharp, Sony, Unilever, Urząd Promocji M.st. Warszawy, Wrangler, Zelmer, Zebra Technologies.
Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i z tą dziedziną związał też swoje pierwsze kroki zawodowe pracując jako dziennikarz w TVP, wydawnictwie Bauer, Radiostacji i Wydawnictwie Literackim.