Top 10 liderów biznesu 2009

DI
opublikowano: 2010-08-26 12:28

Michał Sołowow, Jerzy Starak, Zygmunt Solorz-Żak, Jan Kulczyk lub Ryszard Krauze – te nazwiska odchodzą do lamusa. Aby zostać liderem biznesu „Forbesa” 2009 trzeba nie tylko kasy, ale też rozmachu i finezji. Trzeba było np. dobrze się sprzedać. Potrafili to uczynić (pozycja w rankingu, liczba punktów, osiągnięcia):

1. Andrzej Klesyk (PZU) – 60 pkt – ugoda z Eureko, spektakularny debiut giełdowy
2. Luis Amaral (Eurocash) – 52 pkt – utworzenie największego w kraju dystrybutora żywności
3. Małgorzata i Maciej Adamkiewiczowie (Adamed) – 52 pkt – przejęcie Polfy Pabianice, blisko wynalezienia leku na cukrzycę
4. Tadeusz Niewiadomski (Agros Nova) – 46 pkt – za producenta soków Fortuna otrzymał ponad 1 mld zł
5. Leszek Czarnecki (Getin Holding) – 43 pkt – ofensywa w bankowości I ubezpieczeniach
6. Tomasz Węgrzyński (Vectra) – 38 pkt – nr 2. na rynku telewizji kablowych
7. Waldemar Preussner (PCC Logistics) – 37 – stworzył firmę przewozów kolejowych wartą 1,7 mld zł
8. Andrzej Czernecki (HTL-Strefa) – 35 – nakłuwacze stały się hitem rynku medycznego
9. Łukasz Butruk i Marek Orłowski (Nepentes) – 34 – potrafili z kosmetyków robić leki
10. William Carey (CEDC) – 31 – największy producent wódki na świecie, podbija Wschód

Pełny ranking "Forbesa" zawiera 15 nazwisk. Kryteria oceny były subiektywne, a oceniało 12 bankowców inwestycyjnych oraz doradców biznesowych.

Andrzej Klesyk - czyli połączenie skuteczności, finezji i klasy.
Andrzej Klesyk - czyli połączenie skuteczności, finezji i klasy.
None
None